کدخبر: ۳۹۳۵۸
۱٦ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۰
چاپ

امام جمعه موقت فردوس:

انفاق در راه خدا یکی از راه‌های کسب تقوای الهی است

انفاق در راه خدا یکی از راه‌های کسب تقوای الهی است

بیرجندرسا-امام جمعه موقت فردوس گفت: انفاق در راه خدا یکی از راه‌های کسب تقوای الهی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس, حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا کامجو در خطبه‌های نماز جمعه فردوس اظهار کرد: هر زمانی که ولایت در جامعه محور شود، شریعت حفظ و نظم در بین جامعه به وجود می‌آید.

وی افزود: در جامعه‌ای که ولایت‌پذیری وجود دارد، هیچ اختلافی به وجود نمی‌آید و دشمن نیز نمی‌تواند به آن جامعه آسیبی وارد کند.

امام جمعه موقت فردوس به هفته احسان و نیکوکاری اشاره و تصریح کرد: توجه به انفاق در راه خدا بسیار مهم است و سبب می‌شود که انسان بر خود سخت بگیرد تا به دیگران خیری برساند و بتواند از تعلقات دنیوی دل برکند.

کامجو با اشاره به اینکه فریضه شرعی انفاق باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود، یادآور شد: انفاق نه تنها یک وظیفه مستحبی بلکه یک فریضه شرعی است که در قرآن همان تعبیری که برای جهاد به کار رفته برای انفاق نیز بکار گرفته شده است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: کسانی که اموال خود را ذخیره می‌کنند و به دیگران انفاق نمی‌کنند، عذابی بسیار دردناک در انتظار آنهاست.

امام جمعه موقت فردوس با اشاره به 15 تا 22 اسفندماه هفته درخت کاری، افزود: در کلام پیامبر اکرم(ص) و در دین مبین اسلام، موضوع درخت‌کاری و پرداختن به کشاورزی و زراعت به عنوان عملی مقدس و ضروری مطرح شده است.

حوزه‌های علمیه محل تبلیغ دین و تربیت اسلامی است

کامجو تصریح کرد: درخت‌کاری باید با توجه به نیازهایی که وجود دارد انجام شود و تا حد امکان درخت‌های مثمر و مناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه کاشت و از مصرف بی‌رویه آب به بهانه آبیاری درختان و فضای سبز جلوگیری شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، توجه به حوزه‌های علمیه را واجب و ضروری دانست و یادآور شد: جای تاسف است که نگاه برخی از والدین به حوزه نگاه درستی نیست و گمان می‌کنند که اگر فرزندشان بخواهد وارد حوزه شود باید از همه جا رانده شده باشد.

امام جمعه موقت فردوس این طرز تفکر والدین نسبت به حوزه را نادرست و از توطئه‌های دشمن دانست و گفت: حوزه مکان مناسبی برای تبلیغ و ترویج دین و تربیت اسلامی است.

کامجو با تقدیر از شهرداری فردوس و باغشهر اسلامیه در زیباسازی و آسفالت معابر سطح شهرستان از مردم خواست تا نسبت به پرداخت عوارض خود به شهرداری‌ها اقدام تا این عوارض در ارتباط با عمران و آبادانی سطح شهرستان هزینه شود.

به مناسبت هفته درخت‌کاری بیش از دو هزار اصله نهال از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فردوس بین نمازگزاران این شهرستان توزیع شد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.