کدخبر: ۳۹۷۹۸
۱٦ فروردین ۱۳۹٤ ساعت ۰۸:۲۵
چاپ

موسسه تحقیقاتی «پیو» اعلام کرد:

اسلام بزرگ ترین دین جهان پس از سال ۲۰۷۰ خواهد بود

اسلام بزرگ ترین دین جهان پس از سال ۲۰۷۰ خواهد بود

بیرجندرسا- نتایج تحقیقات جدید انجام شده نشان می دهد که اسلام بزرگ ترین دین جهان پس از سال ۲۰۷۰ میلادی خواهد بود اگر روند جمعیت شناختی کنونی ادامه پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از شبستان, نتایج تحقیقات جدید انجام شده نشان می دهد که اسلام بزرگ ترین دین جهان پس از سال 2070 میلادی خواهد بود ،اگر روند جمعیتی کنونی به همین ترتیب ادامه پیدا کند.

مرکز تحقیقاتی «پیو» در این باره نوشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده بین سال 2010 تا 2050 میلادی  تعداد مسلمانان تا 73 درصد افزایش پیدا می کند در حالی که بر اساس روند کنونی،نرخ رشد مسیحیان در جهان تا 35 درصد خواهد بود.

در سال 2010 میلادی،مسیحیت بزرگ ترین دین  با پیروانی حدود دو میلیارد و دویست میلیون نفر در جهان بود که 31 در صد جمعیت شش میلیارد و 900 میلیون نفری دنیا را تشکیل می داد.

جمعیت شناسان موسسه پیو اعلام کردند که در این سال،اسلام با یک میلیارد و 600 میلیون نفر که همان 23 درصد کل جمعیت جهان بود،دومین دین بزرگ در جهان بود.

بر اساس پیش بینی های انجام شده تا سال 2050 تعداد مسلمانان و مسیحیان در جهان به هم نزدیک خواهد شد و به این ترتیب تفوق دو هزار ساله  مسیحیان در جهان پایان خواهد یافت.

برخی دانشمندان می گویند که تعداد مسیحیان همیشه بیشتر از مسلمانان بوده است؛این در حالی است که برخی دیگر می گویند تعداد مسلمانان ممکن است در قرنهای طلایی اسلامی از قرن 11 تا قرن 16 از تعداد مسیحیان فراتر رفته باشد.

به لحاظ جهانی،مسلمانان دارای بالاترین نرخ باروری در جهان هستند به طوری که به ازای هر زن به طور متوسط 3.1 بچه تخمین زده شده است.

بر اساس گزارش موسسه پیو،مسیحیان در این زمینه در رتبه دوم قرار دارند تا آنجا که  هر زن مسیحی به طور متوسط  می تواند 2.7 بچه داشته باشد.

پیش بینی ها نشان می دهد که اگر روند کنونی جمعیتی ادامه پیدا کند،سهم مسلمانان از جمعیت جهان پس از سال 2070 میلادی بیشتر از مسیحیان خواهد شد.

تا سال 2100 میلادی جمعیت مسلمانان یک در صد بیشتر از جمعیت کسیحیان در جهان خواهد بود.

همچنین بر اساس پیش بینی های انجام شده،تعداد مسیحیان در بسیاری از کشورهای جهان از جمله استرالیا،فرانسه،هلند به زیر 50 درصد خواهد رسید.

در اروپا،انتتظار می رود که سهم مسلمانان از جمعیت از 5.9 درصد در سال 2010 میلادی به 10.2 درصد د سال 2050 افزایش پیدا کند.

جمعیت شناسان پیو اعلام کردند که جمعیت کلی جهان با 35 درصد افزایش از شش میلیارد و 900 میلیون نفر در سال 2010 به نه میلیارد و 300 میلیون نفر خواهد رسید.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.