کدخبر: ٤۰٤۹
۱۸ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۰٦:۱۸
چاپ

بزرگترین دومینو خاورمیانه در بیرجند اجرا شد

بزرگترین دومینو خاورمیانه در بیرجند اجرا شد

بیرجندرسا- شب گذشته رکورد بزرگترین دومینو خاورمیانه با 140 هزار قطعه پس از چیدمان نهایی در بیرجند شکسته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا شب گذشته استادیوم ورزشی شهیدین قاسمی بیرجند شاهد ریخته شدن بزرگترین و حرفه‌ای ترین دومینوی خاورمیانه بود.

این دومینو که از 140 هزار قطعه ساخته شده بود، بزرگترین و حرفه‌ای ترین دومینوی خاورمیانه و چهارمین دومینوی بزرگ آسیا بود.

سرپرست گروه طراحی و ساخت این دومینو در گفتگو با خبرنگار بیرجندرسا از زحمت 22 روزه یک گروه دانشجویی 28 نفره به منظور طراحی و ساخت این دومینو خبر داد و افزود: 7 روز از این مدت صرف طراحی دومینو و 15 روز نیز صرف چیدمان آن شد.

عمید عرفانیان حامی مالی این طرح را شهرداری بیرجند دانست و ادامه داد: از آقای دکتر مدیح که حمایت بی شاعبه‌ای از گروه سازنده این دومینو داشتند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به حضور دانشجویانی از تمامی دانشگاه‌های بیرجند برای ساخت این دومینو ابراز امیدواری کرد: رکوردهای دومینوی بالاتری نیز در آینده نزدیک توسط دانشجویان بیرجندی شکسته شود.

مدیر تفریحی رفاهی شهرداری بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار بیرجندرسا با اشاره به اختصاص داشتن موضوع این دومینو به داستان حماسی هفت خوان رستم شاهنامه فردوسی گفت: این دومینو در 7 مرحله ساخته شده که در هر مرحله نبرد انجام شده در هر یک از خوان‌های داستان حماسی 7 خوان رستم را با تصاویری بدیع به تصویر می‌کشد.

محمدرضا قلاسی مود افزود: همچنین موضوعات خلیج فارس و دریای خزر، مشاهیر استانی و همچنین شهدای هسته‌ای کشورمان نیز مراحل دیگر این دومینوی حرفه‌ای که برای اولین بار در خاورمیانه شاهد رونمایی از آن هستیم را به خود اختصاص داده است.

وی از کار طراحی این دومینو توسط گروهیی چهار نفره به مدت یک ماه خبر داد و افزود: کار چیدمان آن نیز در 15 روز توسط گروهیی 28 نفره متشکل از متخصصان ماكت سازي، مجسمه سازي، نقاشی، مکانیک، برق و الكترونيك و افراد با تجربه در زمينه ساخت و طراحي دومينوهاي حرفه اي كشور انجام شد.

مدیر رفاهی تفریحی شهرداری بیرجند ابراز امیدواری کرد: با استفاده از قطعات دومینوی خریداری شده توسط شهرداری بیرجند در آینده نیز شاهد برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح برای همشهریان گرامی باشیم.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.