کدخبر: ٤۱٦۷۱
۳۰ تیر ۱۳۹٤ ساعت ۱۱:۱۸
چاپ

معاون گردشگری خراسان جنوبی خبر داد

اعطای تسهیلات بوم‌گردی به دفاتر خدمات مسافرتی خراسان جنوبی

اعطای تسهیلات بوم‌گردی به دفاتر خدمات مسافرتی خراسان جنوبی

بیرجندرسا-معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: ۱۰ واحد از دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان که فعالیت‌هایی مرتبط با طبیعت‌گردی داشتند، برای دریافت تسهیلات بوم‌گردی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، مرتضی عربی اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با صندوق کارآفرینی امید برای ارائه تسهیلات به متقاضیان بوم‌گردی منعقد شده است.

وی افزود: این اداره‌کل نیز با هدف رشد و توسعه صنعت گردشگری به‌ ویژه گردشگری طبیعت که دارای طرفداران بسیاری است، اقدام به معرفی متقاضیان به این صندوق می‌کند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا تعداد 10 واحد از دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان که فعالیت‌هایی مرتبط با طبیعت‌گردی داشتند، پرونده‌های خود را برای دریافت تسهیلات خرید تجهیزات مورد نیاز طبیعت‌گردی ارائه دادند.

عربی تصریح کرد: پس از بررسی‌های اولیه پرونده این دفاتر به مرکز ارسال شد تا در صورت واجد شرایط بودن نسبت به اخذ تسهیلات مذکور اقدام شود که در این صورت شاهد تحول در خور توجه صنعت گردشگری استان بویژه طبیعت‌گردی خواهیم بود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: تسهیلات مذکور شامل خانه‌های روستایی در مناطق ییلاقی گردشگرپذیر نیز می‌شود.

عربی بیان کرد: متقاضیان تبدیل خانه‌های روستایی به اقامتگاه‌های بوم‌گردی با تکمیل مدارک مورد نیاز از شرایط دریافت تسهیلات برخوردار خواهند شد و این امر کمک موثری در راستای حمایت از جامعه روستایی به‌‌ دنبال دارد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.