کدخبر: ٤۱۷٤۷
۰۳ مرداد ۱۳۹٤ ساعت ۱۰:۱۲
چاپ

در سه ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

واکسیناسیون 113 راس دام علیه بیماری بروسلوز در سرایان

واکسیناسیون 113 راس دام علیه بیماری بروسلوز در سرایان

بیرجندرسا-سرپرست شبکه دامپزشکی سرایان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد 113 هزار و 472 راس دام در این شهرستان علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، میلاد خالقی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: فعالیت دامپزشکی در طول سال بسیار گسترده بوده و این فعالیت‌ها ضامن سلامتی افراد جامعه است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دام‌ها یکی از اقداماتی است که با حفظ سلامت افراد جامعه سرو کار دارد، تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری در بحث مبارزه با بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و بیماری‌های واگیردار دامی تعداد 113 هزار و 472 راس دام علیه بیماری بروسلوز، تعداد 65 قلاده سگ علیه بیماری هاری در سرایان مورد واکیسنایون قرار گرفتند.

سمپاشی بدن بیش‌از 24 هزار راس دام در سرایان

سرپرست شبکه دامپزشکی سرایان ادامه داد: همچنین در این مدت در این شهرستان 700 راس گاو واکسن تب برفکی، 34 هزار و 200 راس گوسفند و بز واکسن آبله و 6 هزار و 520 راس گوسفند و بز واکسن ppr یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک را دریافت کرده‌اند.

خالقی‌زاده با بیان اینکه در راستای جلوگیری از بیماری‌ها در بین دام‌ها یکی دیگر از اقدامات دامپزشکی سمپاشی جایگاه و بدن دام‌ها و دادن شربت ضد انگل به دام‌ها است، یادآور شد: در سه ماهه نخست سال جاری بدن تعداد 24 هزار و 32 راس دام سمپاشی و به تعداد 5 هزار و 500 راس دام شربت ضدانگل خورانیده شده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.