کدخبر: ٤۱۸۹۵
۰۸ مرداد ۱۳۹٤ ساعت ۱۳:۵٦
چاپ

مدیرکل سازمان تعاون خراسان جنوبی تاکید کرد

لزوم شناسایی کارآموزان خلاق توسط مربیان مراکز فنی و حرفه‌ای

لزوم شناسایی کارآموزان خلاق توسط مربیان مراکز فنی و حرفه‌ای

بیرجندرسا-مدیرکل سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بر شناسایی کارآموزان خلاق و ماهر توسط مربیان مراکز فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: مربیان باید این افراد را شناسایی و برای حمایتشان آنها را به دستگاه‌های مربوطه معرفی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس، محمد سنجری ظهر امروز در چهارمین شورای هماهنگی ادارات کل زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  اظهار داشت: امروزه اشتغال جوانان به ویژه  فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از دغدغه‌هایی است که همه مسئولان را درگیر کرده است.

وی یکی از عوامل اصلی بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان را فقدان تخصص و مهارت دانست و افزود: در این راستا موضوع اشتغال در کارگروه اشتغال استان که در این زمینه برنامه‌ها و روند آموزش‌های مهارتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای تاکنون نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار داشته و تاکنون کارآموزان زیادی وارد بازار کار شده‌اند.

سنجری بر آموزش مهارت‌های مورد نیاز برای روستاییان تاکید کرد و گفت: در سال جاری در قانون بودجه با اولویت بخش روستاییان و عشایر منابعی پیش‌بینی شده که امید است با ارائه این آموزش‌ها زمینه اشتغال درآمدزای آنها نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه امروزه باید شعار «هر ایرانی یک مهارت» در جامعه فرهنگ‌سازی شود، یادآور شد: اگر این شعار سراسری و همه‌گیر شده و با این نگاه به جلو حرکت کنیم بخش عظیمی از دغدغه‌های اشتغال جامعه رفع می‌شود.

مدیرکل سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: ضرورت آموزش‌های مهارتی را باید والدین دانسته و از طرفی نیاز است فرهنگ فراگیری مهارت در جامعه تدوین شود.

سنجری با اشاره به اینکه کارآفرینان و مهارت‌آموزان برتر استان مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: در زمینه مهارتی در جامعه افرادی هستند که در عرصه‌های بین‌المللی و مسابقات ملی موفق شده‌اند اما با کمال تاسف بعد از کسب مقام همانند فردی گمنام به استان بر‌گشته‌اند.

وی یکی از وظایف مربیان مراکز آموزشی و مهارت‌آموزی را شناسایی افراد خلاق و ماهر عنوان کرد و افزود: مربیان می‌توانند ضمن آموزش مهارت به هنرجویان نسبت به شناسایی و معرفی افراد ماهر و خلاق به دستگاه‌های مربوطه از جمله‌ بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات هنرجویان اقدام کنند.

مدیرکل سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خواستار همکاری و مشارکت هر چه بیشتر صندوق کارآفرینی امید با مراکز سازمان فنی و حرفه‌ای استان شد.

سنجری با بیان اینکه از تاسیس آموزشگاه‌های آزاد با اولویت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: نگاه دولت به سمت و سوی بخش خصوصی است چراکه تجربه ثابت کرده حضور بخش خصوصی در کنار بخش دولتی بسیار کارگشا بوده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.