کدخبر: ٤۱۸۹۷
۰۸ مرداد ۱۳۹٤ ساعت ۱٤:۰۱
چاپ

مسابقات ملی مهارت در خراسان جنوبی افتتاح شد

مسابقات ملی مهارت در خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجندرسا-مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور با رقابت 110 نفر در قالب 21 رشته در 5 حوزه در شهرستان‌های بیرجند و فردوس آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس، حسین خوش‌آیند صبح امروز در حاشیه برگزاری مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در مرکز بیرجند اظهار داشت: مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت استان همزمان با سراسر کشور در 30 رشته در 5 حوزه در شهرستان‌های بیرجند و فردوس آغاز شد.

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی این مسابقات در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شده است، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات برگزیدگان مرحله شهرستانی امروز و فردا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: در مرحله شهرستانی یک‌هزار و 503 حضور داشتند که از این تعداد  284 نفر نمره قبولی را کسب و 110 نفر از این شرکت‌کنندگان در مرحله استانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

خوش‌آیند به رشته‌های امتحانی شرکت‌کنندگان شانزدهمین مرحله استانی مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و گفت: شرکت‌کنندگان در در رشته‌هایی از جمله فناوری طراحی گرافیک، کابینت‌سازی، کاشی‌کاری دیوار و کف، مهندسی مکانیک، طراحی وب، اتصالات چوبی، جوشکاری، طراحی فضای سبز، فناوری مد، ساخت و تولید و ... آزمون می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای آماده‌سازی اختصاصی یادآور شد: بعد از پایان آزمون و پس از انتخاب نمایندگان استان برای حضور قدرتمند در مرحله کشوری، اردوهای آماده‌سازی اختصاصی برگزار می‌شود.

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: افراد پذیرفته شده در شانزدهمین مرحله مسابقات استانی برای حضور در مسابقات کشوری در سال جاری با 11 حرفه در کشور برزیل آماده می‌شوند.

خوش‌آیند افزود: مسابقات جهانی مهارت سال 2017 میلادی در کشور امارات (ابوظبی) برگزار می‌شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.