کدخبر: ٤۲۰٤۰
۱۸ مرداد ۱۳۹٤ ساعت ۱۱:۱۱
چاپ

امام جمعه سربیشه:

سابقه انقلابی روستاییان زبان‌زد است

سابقه انقلابی روستاییان زبان‌زد است

بیرجندرسا-امام جمعه سربیشه با اشاره به اظهارات هاشمی‌رفسنجانی درباره روستاییان، گفت: سابقه انقلابی روستاییان اگر از خواص جامعه بیشتر نباشد کمتر نیز نیست و زبان‌زد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سنجری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، در رابطه با صحبت اخیر هاشمی‌رفسنجانی در مورد روستاییان، اظهار داشت: به نظر می‌رسد این طرز فکر آقای هاشمی برای سرپوش گذاشتن بر روی برخی از مسائلی است که اخیراً در کشور اتفاق می‌افتد و یا ناشی از برخی دلخوری‌های سیاسی است.

بیانات اخیر هاشمی رفسنجانی از دلخوری‌های سیاسی نشأت گرفته است

وی با اشاره به سال همدلی و همزبانی ملت و دولت، افزود: دولت و ملت باید موضع خود را به درستی مشخص کنند.

امام جمعه سربیشه بیان داشت: سابقه انقلابی روستاییان اگر از خواص جامعه بیشتر نباشد کمتر نیز نیست.

سابقه انقلابی روستاییان زبان‌زد است

سنجری با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) در رابطه با کوخ‌نشینان در مقابل کاخ‌نشینان مرفه و بی‌درد، اذعان داشت: کوخ‌نشینان مصداق روشن روستاییان هستند و اگر آماری گرفته شود بیشترین شهدا نسبت به جمعیت، از روستاها بوده‌اند.

وی ادامه داد: در زمان انقلاب نیز عده‌ای بودند که سر سفره غربی‌ها بزرگ شدند و الان مدافع انقلاب هستند، پس باید نسبت به این عده نیز موضع گرفت.

اتحاد در شرایط فعلی کشور، ضروری است

سنجری با بیان اینکه در برابر دشمن باید انسجام داشته باشیم و این‌گونه صحبت‌ها اتحاد را در کشور از بین می‌برد، اذعان داشت: اگر بخواهیم در مقابل استکباری که مسلحانه کار می‌کند پیروز شویم باید متحد و منسجم باشیم.

امام جمعه سربیشه بیان داشت: آقای هاشمی در چند سال گذشته خاطراتی از امام (ره) بیان کردند که سند نداشته در حالی که امام خمینی (ره) تأکید کرده‌اند که اگر کسی مطلبی از من بیان کرد باید حتما مستند باشد.

سنجری اظهار داشت: هاشمی در مذاکرات هسته‌ای گفت که تابوی مذاکره با آمریکا شکسته شد در صورتی که مذاکره با آمریکا فقط در موضوع هسته‌ای است و در مسائل دیگر هیچ‌گونه مذاکره‌ای نداریم.

وی افزود: اگر تاریخ را رصد کرده و صحبت‌های هاشمی را در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی کنار هم بگذاریم، می‌بینیم که این سخنان با هم هم‌خوانی ندارد.

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه موارد متعددی می‌تواند بر شخصیت افراد تأثیرگذار باشد، اذعان داشت: صحبت‌های متناقض هاشمی رفسنجانی شاید به خاطر دلبستگی به فرزند باشد.

سنجری خاطرنشان کرد: مسائل انتخاباتی نیز در شخصیت سیاسی افرادی که ممکن است زمانی سرمایه انقلاب بودند، تأثیر بگذارد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.