کدخبر: ۸۲۳۵۱
۲۷ مهر ۱٤۰۲ ساعت ۰۸:۱۸
چاپ

شرکت ۹۵۹ مددجو در مسابقات فرهنگی و مذهبی باران وحی

بیرجندرسا-معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری باران وحی ویژه مددجویان این نهاد در طول تابستان با شرکت ۹۵۹ نفر در این جشنواره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،جمشید سورگی گفت: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، ارتقاء نشاط معنوی و ایجاد انگیزه، رقابت و اعتماد به نفس، جشنواره فرهنگی هنری باران وحی در ۱۵ رشته برگزار شد.

وی  هدف از برگزاری این مسابقات را شناسایی و توانمندسازی استعداد‌های قرآنی و فرهنگی مددجویان زیرپوشش و ارتقای دانش قرآنی و هنری آن‌ها عنوان کرد و افزود: ۹۵۹ نفر از مددجویان در این جشنواره در سه مقطع زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال به تفکیک خواهران و برادران شرکت کردند که نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری معرفی می شوند.

به گفته وی این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن کریم، اذان، مداحی، دعاخوانی، فهم قرآن، دعاخوانی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، نقاشی، خوشنویسی، قصه‌گویی و. برگزار می‌ شود.

سورگی با تاکید بر این که تعمیق باور‌های دینی و بصیرت‌افزایی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، شناسایی و پشتیبانی ویژه از نخبگان قرآنی، تصحیح نماز و آشنا کردن دانش‌آموزان با الفاظ و معانی اذکار و مفاهیم قرآن و همچنین آموزش غیر مستقیم مفاهیم ارزشمندی، چون حجاب و عفاف از برنامه‌های مهم این نهاد در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است، گفت: ترویج فرهنگ کار و تلاش و تقویت روحیه اعتماد به نفس و خودباوری و همچنین افزایش امید به آینده و ترویج روحیه نشاط معنوی در خانواده‌ها از رویکرد‌های این نهاد در برنامه‌های اوقات فراغت است.