کدخبر: ۸۲٦۰۷
۱۳ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۰۸:۵۰
چاپ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

تلاش برای کیفی سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی

بیرجندرسا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای کیفی سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی ۱۰ کارگروه تخصصی در استان راه اندازی شده است، افزود: اولین کارگروه اندیشه ورز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از مهر،علی فرخنده صبح شنبه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: از دی ماه ۱۳۹۹ تا مرداد ۱۴۰۱ فعالیت شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی برگزار نشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکید نماینده ولی فقیه در استان بر این بود که جلسات محتوایی و پربار تشکیل شود، گفت: می‌خواهیم خروجی آن برای مردم امیدآفرین باشد و در فضای عمومی نتایج شورای فرهنگ عمومی ملموس و قابل اندازه گیری باشد.

فرخنده با بیان اینکه در ۱۳ ماه گذشته حدود ۱۰ جلسه شورای فرهنگ عمومی استانی برگزار شده است، افزود: از این جلسات خروجی‌های خوبی حاصل شد و در موضوعات پنج گانه اولویت‌های سال جدید که ابلاغ شد و در کنار آن به فعال کردن مجمع عمومی شورای فرهنگ عمومی استان پرداختیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای کیفی سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی ۱۰ کارگروه تخصصی در استان راه اندازی شده است، افزود: اولین کارگروه اندیشه ورز است که حداقل در ماه طی یک یا دو جلسه نخبگان به موضوع بحث می‌پردازند و مباحث فرهنگی استان را بررسی می‌کنند.

فرخنده در ادامه گفت: از جمله دیگر کارگروه‌ها می‌توان به کارگروه تخصصی رصد فرهنگی اجتماعی، کارگروه تخصصی سلامت اجتماعی، ایثار و شهادت، تعلیم و تربیت، زن و خانواده، رسانه و فضای مجازی، جهاد تبیین، مسجد و کارگروه تخصصی صنایع و محصولات فرهنگی اشاره کرد.

وی یادآور شد: تلاش ما بر این است تا در حوزه کیفی سازی برنامه‌های فرهنگی در خراسان جنوبی به سمت مطلوب حرکت کنیم.