کدخبر: ۸۲۷۷۰
۲٤ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱٤:۱۰
چاپ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی برای پروژه های حوزه کتاب خراسان جنوبی

بیرجندرسا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های حوزه کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از مهر، علی فرخنده صبح چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، اظهار کرد: هفته کتاب با شعار «کتاب خواندنی است» از ۲۳ آبان ماه آغاز شده و تا سی‌ام آبان ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان‌کرد: همه دستگاه‌های ذیل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی هم افزایی خوبی با یکدیگر دارند که در بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی این مهم به خوبی دیده می‌شود.

فعالیت ۳۹ انتشاراتی در خراسان جنوبی

فرخنده ادامه داد: در خراسان جنوبی ۶۱۵ برنامه در طول هفته کتاب و کتاب خوانی اجرا خواهد شد که این برنامه‌ها با استفاده از ظرفیت‌هایی چون ۴۷ کتابفروشی استان و ۳۹ انتشاراتی خراسان جنوبی و جمع کثیری از اصحاب اهل قلم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قریب پنج هزار جلد کتاب از سوی مجموعه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان هدیه بین مجموعه‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی توزیع شده است، گفت: امیدواریم این اقدام به افزایش سرانه مطالعه منجر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: باید یک پژوهش انجام بدهیم که چه میزان فعالیت‌های ما به طور عملی به افزایش سرانه مطالعه منجر شده و بیشتر مطالعه چه کتاب‌هایی مورد علاقه و رغبت جوانان است.

فرخنده ادامه داد: تلاش ما بر این است که هر کتابی وارد استان نشود چرا که ممکن است برخی از کتاب‌ها از مدت‌ها قبل خریداری شده و در انبارها مانده باشد و با نیاز امروز خراسان جنوبی و جوانان اهل مطالعه ما تطبیق نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بعد از خانواده آموزش و پرورش نقش آفرین در حوزه کتاب و کتابخوانی هستند، افزود: با همکاری دانشگاه بیرجند یک نمایشگاه تخصصی کتاب برپا شد که امشب اختتامیه آن در تالار ولایت دانشگاه برگزار می‌شود.

انتخاب دو روستای خراسان جنوبی به عنوان روستاهای دوستدار کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه محوری هفته کتاب و کتابخوانی استان با حضور ناشران و برترین نویسندگان نیز برگزار می‌شود، ادامه داد: بازدیدی از کتابخانه ها و کتابفروشی های شهر طی هفته کتاب و کتابخوانی خواهیم داشت.

فرخنده گفت: یکی از خبرهای خوب حوزه کتاب و کتابخوانی این بود که از ۱۴ روستای دوستدار کتاب کشور دو روستا مربوط به خراسان جنوبی است.

وی یادآور شد: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته شد.