کدخبر: ۸۳۳۵۰
۰۳ دی ۱٤۰۲ ساعت ۱۵:٤۵
چاپ

رئیس دانشگاه بیرجند:

برپایی نمایشگاه روایت پیشرفت در دانشگاه بیرجند

بیرجندرسا-رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه توجه به علم و دانش لازمه پیشرفت کشور گفت: باید دستاوری های بیش از ۴۰ سال انقلاب را برای قشر جوان تبیین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایسنا،احمد لامعی گیو صبح امروز ۳دی ماه در آیین افتتاح نمایشگاه روایت پیشرفت که در دانشگاه بیرجند برگزار شد، اظهارکرد: ما در دانشگاه بیرجند چند سند مبنا ونقشه پیش روقرارداده ایم که براساس بیانیه گام دوم انقلاب است که اگر به بیانیه به درستی عمل شود نه تنها از موانع عبور خواهیم کرد بلکه خواهیم توانست در همه عرصه‌ها به خصوص عرصه علم و فناوری پیشرفت خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: اگر ما به تاریخ اروپا نگاه کنیم وقتی آنها توانسته اند ۲۰۰سال بر جهان حکومت کنند بدون شک در سایه علم و فناوری بوده است. 

وی یادآورشد:رهبر معظم انقلاب لازمه پیشرفت کشور را توجه به علم، دانش و فناوری می دانند و لازمه همه این ها تحقیق و پژوهش و در یک کلمه جهاد علمی است.

وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه، بیان کرد: باید دستاوری های بیش از ۴۰ سال انقلاب را برای قشر جوان تبیین کنیم ویکی از اهدافی که در راستای جهاد تبیین در دستور کار دانشگاه قرار دارد؛ اعزام گروه های دانشجویی و حتی اساتید به راهیان پیشرفت است.

لامعی گیو افزود: ما در هفته بصیرت قرار داریم و برنامه‌های مختلف علمی،فکری، فرهنگی و ... دردانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: این مجموعه را می تواند به عنوان جهاد اقتصادی که در فرهنگ دینی ما نیز محسوب می شود عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هر کار و تلاشی به عنوان جهاد محسوب می شود،افزود: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما در جبهه رزم با دشمن ایستادگی کردند که در این میدان رزم۲۳۰ هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کریده ایم.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: رهبرمعظم انقلاب در سخنانشان می فرمایند که جهاد تنها جهاد رزم نیست بلکه جهاد علمی، فرهنگی و سیاسی و ... نیز جهاد است.

وی با تاکید براینکه خواص جبهه حق باید در برابر جنگ دشمن آماده باشند، افزود: تلاش در جبهه علمی، بهداشت و درمان نیز جهاد محسوب می شود
حجت الاسلام نوفرستی عنوان کرد: حرکت عظیم علمی نیازمند تلاش بیشتر بوده و دانشگاه بیرجند در این خصوص فعالیت خوبی داشته است.