کدخبر: ۸۳۳۵۸
۰٤ دی ۱٤۰۲ ساعت ۱۳:۲۱
چاپ

ورزشکاران عضو فدراسیون پزشکی ورزشی ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافت

بیرجندرسا-رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: سه میلیون و ۳۵۰ هزار ورزشکار عضو کمیته خدمات درمانی این فدراسیون هستند که نسبت به سال گذشته رشد ۳۰۰ هزار نفری داشته است و تا پایان سال این تعداد افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایرنا،غلامرضا نوروزی روز دوشنبه در حاشیه مجمع انتخاب رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تلاش کردیم سقف خدمات درمانی را به حدی برسانیم که ورزشکاران در مواقع مصدومیت دغدغه‌ای جز ورزش کردن نداشته باشند.

وی گفت: تلاش می‌کنیم با تمرکززدایی در کل کشور، ارائه خدمات پزشکی ورزشی به حدی برسد که ورزشکاران هنگام مصدومیت برای مراجعه به مراکز درمانی دیگر نیاز نداشته باشند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: با توجه به لزوم آنتی‌دوپینگ ورزشکاران همیشه بر ورزش پاک تاکید داریم و با این پدیده مبارزه می‌کنیم لذا با ارائه آموزش‌های لازم، افزایش آگاهی و انجام آزمایش از ورزشکاران موضوع مبارزه با دوپینگ را جدی گرفته‌ایم.

وی همچنین در نشست مجمع انتخاب رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان جنوبی گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده در این استان اقدامات خوبی در راستای اهداف فدارسیون پزشکی ورزشی انجام شده است.

نوروزی بیان کرد: روزانه ۶۰ نفر به مرکز فیزیوتراپی بیرجند مراجعه کرده و از خدمات بهره‌مند می‌شوند که نشان می‌دهد نیاز ورزشکاران به صورت تخصصی پوشش داده می‌شود.

وی افزود: بخشی از بدنه هیات پزشکی ورزشی از دانش روز پزشکی محروم است لذا توقع داریم افراد سطح بالا دارای تخصص علوم پزشکی به بدنه هیات نیز ورود کنند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی بر لزوم فعال کردن و رسیدگی به وضعیت پزشکی ورزشی شهرستان‌های استان تاکید کرد و گفت: باید یک نفر به عنوان رئیس امور شهرستان‌ها انتخاب و گزارش جامع و کاملی درخصوص وضعیت شهرستان‌ها هر چند ماه یکبار به فدارسیون ارسال شود.

وی تصریح کرد: پیگیری مشکلات و خواسته‌های ورزشکاران در شهرستان‌ها مهم است و باید از محل درآمدها و اعتباراتی که اختصاص می‌یابد به شهرستان‌ها نیز کمک شود تا از این محرومیت رهایی یابند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: انتظار ما از هیات پزشکی ورزشی استان این است که در ترویج علوم و فنون روز در ورزش توجه بیشتری داشته باشد زیرا تبلور علم و جاری کردن آن در سایر هیات‌های ورزشی اهمیت زیادی دارد.

مهدی قناد اظهار کرد: ارتباط هیات پزشکی ورزشی استان با فدارسیون از نقاط قوت استان است و امیدواریم این ارتباط منشأ خدمات خوبی به جامعه ورزشی استان باشد.

وی افزود: مرکز خدمات فیزیوتراپی هیات پزشکی ورزشی خراسان جنوبی با داشتن تجهیزات و امکانات به‌روز جزو مراکز مطرح کشور است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: این هیات با انجام اقداماتی از قبیل پوشش حداکثری مسابقات، بازدید از باشگاه‌ها و اماکن ورزشی، قرارداد با بیمه‌ها، صدور گواهی‌ سلامت، برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله آسیب‌شناسی ورزش و کمک‌های اولیه می‌تواند در زمینه ارتقای خدمات پزشکی در ورزش موثر باشد.

مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان جنوبی با حضور رئیس فدراسیون و ۱۲ نفر از اعضا امروز تشکیل جلسه داد که جواد خامسان با کسب ۱۰۰ درصد آرا به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات پزشکی ورزشی استان انتخاب شد.

همچنین شکوفه اعتصام به عنوان نایب رئیس، مهران بابایی نیا خزانه‌دار، شیما ممتاز، علیرضا وطن دوست و جواد علیپور به عنوان اعضای هیات رییسه این هیات انتخاب شدند.