کدخبر: ۸۳۸۸۷
۱۵ بهمن ۱٤۰۲ ساعت ۱٤:۵۲
چاپ

اختصاص ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر برای دستاوردهای شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ جنوبی

بیرجندرسا-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: بهره برداری ۳۶ پروژه و کلنگ زنی ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان در ایام الله دهه مبارک فجر از دستاوردهای شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بوده که ۳۵ پروژه در بخش آب و یک پروژه در بخش فاضلاب افتتاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،مهدی دوستی، امروز یکشنبه ۱۵ بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: بهره برداری از ۳۶ پروژه و کلنگ زنی ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر  ۸۵۰ میلیارد تومان در ایام الله دهه مبارک فجر به عنوان دستاوردهای شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بوده که ۳۵ پروژه افتتاح شده در بخش آب و یک پروژه در بخش فاضلاب است.

وی با بیان اینکه فاضلاب خوسف از طرح‌های مهم استان است و با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود، اظهار کرد: ۳ کیلومتر خط انتقال، ۷۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه فاضلاب بوده که در بخش اول آن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

دوستی از شناسایی ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون در سطح استان گفت: پیش بینی می‌شود بر اساس مصارف، ۲۰۰۰ انشعاب غیرمجاز در سطح استان شناسایی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به برنامه‌های پیش بینی تنش آبی برای تابستان پیش رو اشاره کرد و تصریح‌کرد: خراسان جنوبی تجربه خشکسالی ۲۲ ساله دارد و امسال نیز مانند سال‌های گذشته پیش بینی‌های لازم برای مقابله با تنش آبی را انجام دادیم که شناسایی انشعابات غیرمجاز، قطع انشعابات فضای سبز شهرداری‌ها، احداث مخازن و تکمیل پروژه‌های اضطراری تنش آبی از جمله این برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: ۱۶ پروژه تنش آبی در سطح شهرهای استان از جمله بیرجند، قاین، طبس و نهبندان همچنین شوسف و آرین شهر در دستور کار است.

دوستی هدررفت واقعی آب از شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب استان را ۲۵ درصد عنوان و اظهار کرد: آماری که به عنوان هدررفت مطرح شده مربوط به هدررفت ظاهری مانند مصارف انشعابات غیرمجاز، خطای دستگاه‌های سنجش و ... است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: در بخش آبرسانی سیار از ۱۷۸۰ روستای خراسان جنوبی ۴۰۰ روستا در پیک مصرف از خدمات آبرسانی سیار استفاده می‌کنند که این میزان شامل ۹ درصد از روستاهای استان است.

وی از رونمایی ۴ تانکر آبرسانی سیار در سال جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر ۳۱ تانکر در چرخه آبرسانی سیار قرار دارد.

وی افزود: سالگرد صدمین سال لوله کشی شبکه آب بیرجند به عنوان افتخار فرهنگی و اجتماعی به عنوان اولین شهر دارای شبکه آبرسانی کشور است.