کدخبر: ۸٤۱۱۷
۰۲ اسفند ۱٤۰۲ ساعت ۱۲:۳۵
چاپ

تعرفه برق افزایش می‌یابد؟

بیرجندرسا-مدیر عامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: امسال افزایش تعرفه برق نداریم، اما مشترکان باید مراقب استفاده از وسایل پر مصرف باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی در نشست خبری در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران و در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت تامین برق برای تابستان آینده، ادامه داد: پیش‌بینی شده تابستان آینده از گرم‌ترین تابستان‌ها باشد و هر میزان دمای هوا افزایش یابد میزان مصرف برق هم بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس سناریوهای متعددی برای تابستان آینده تدارک دیده شده تا بتوان تابستانی با برق پایدار داشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: این برنامه شامل ۱۸۰ اقدام عملیاتی است که بخشی شامل افزایش ظرفیت نیروگاه‌های جدید و بخشی هم ناشی از همکاری خوب مردم خواهد بود.

رجبی مشهدی گفت: در بخش افزایش ظرفیت برنامه توسعه نیروگاه‌های حرارتی شامل گازی و سیکل ترکیبی است و علاوه بر آن نیز نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دستور کار قرار گرفته که ۹۰۰ مگاوات نیروگاه‌های مرسوم و آنهایی که قرارداد با وزارت نیرو دارند، می‌شود.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات هم ظرفیت جدید وارد شبکه برق خواهد شد.