کدخبر: ۸٤۲۰۵
۰۸ اسفند ۱٤۰۲ ساعت ۱٦:٤۱
چاپ

میراحمدی:

در روز انتخابات مرزهای رسمی کشور باز است/ هیچ نگرانی امنیتی وجود ندارد

بیرجندرسا-رئیس ستاد امنیت انتخابات با بیان اینکه هیچ نگرانی امنیتی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد، گفت: مرز های رسمی کشور برای مبادلات تجاری و مسافری باز خواهد بود و هیچ گونه محدودیتی برای تردد در این‌مرز ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از مشرق،«سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور پس از بازدید از "مرز شلمچه و چذابه‌ در خوزستان" گفت: در روز یازدهم اسفند ماه که انشاالله با حماسه باشکوه حضور مردم در پای صندوق رای مواجه هستیم، مرز های رسمی کشور برای مبادلات تجاری و مسافری باز خواهد بود و هیچ گونه محدودیتی برای تردد در این‌مرز ها وجود ندارد و هیچ خللی هم در انجام فعالیت های تجاری و رفت و آمدهای مسافرین عزیز ایرانی و عراقی رخ نخواهد داد.

رئیس ستاد امنیت انتخابات در ادامه بیان کرد: برخی کشور ها در هنگام برگزاری انتخابات معمولا مرز های خود را مسدود می‌کنند ولی ما چنین محدودیتی را قائل نخواهیم بود و انشاالله انتخابات در امنیت کامل برگزار خواهد شد.

هیچ نگرانی امنیتی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در موضوع امنیت انتخابات هیچ نگرانی خاصی نداریم و اشراف کامل و خوبی وجود دارد. آنچه که دشمنان بر روی آن تمرکز دارد این است که مردم را از انجام این عمل صالح پشیمان و دلسرد کنند ولی گزارشات و نظر سنجی و افکار سنجی ها بیانگر اراده ملت ایران برای حضور در حماسه باشکوه انتخابات است.

قاچاق سلاح های غیر مجاز به استان خوزستان کاهش یافته است

میراحمدی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در مرز چذابه و شلمچه صورت گرفته، اظهار کرد: شاهد پیشرفت های خوبی توسط دولت عراق برای حضور در مرز و کنترل مرز بودیم و همین امر سبب شده که قاچاق سلاح های غیر مجاز به استان خوزستان به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از دولت مرکزی عراق برای کنترل مرزها تقدیر کرد و گفت: از این اقدام استقبال می‌کنیم زیرا این امر در امنیت دو کشور بسیار موثر است.

وی در مورد مسئله مواد مخدر و مافیای قاچاق مواد مخدر نیر خاطر نشان کرد: همکاری های خوبی در این زمینه بین دو کشور صورت گرفته و این اقدام دولت عراق در کنترل مرزهای دریایی خود بسیار حائز اهمیت است زیرا معمولا قاچاقچیان از سمت افغانستان و از طریق دریا مواد مخدر را به کشور عراق منتقل می ‌کنند.

همکاری ایران و دولت مرکزی عراق در مرز ها

میراحمدی با بیان اینکه توصیه می‌کنیم عراق کنترل های دریایی خود را افزایش دهد، افزود: ایران و دولت مرکزی عراق همکاری های بسیار خوب و شایسته ای در مرز ها دارند انشالله این اقدامات دولت مرکزی عراق با سرعت و قوت بیشتری ادامه پیدا کند.