کدخبر: ۸٤۳۱۰
۱٦ اسفند ۱٤۰۲ ساعت ۱۱:۳۸
چاپ

آغاز طرح نظارتی ویژه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در خراسان جنوبی

بیرجندرسا-مرحله اجرایی طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ از امروز در خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در این طرح ۳۸ بازرس در قالب ۱۹ تیم بازرسی نظارت بر بازار استان در این ایام را برعهده دارند.

سرگلزایی افزود: از این تعداد ۱۸ بازرس در قالب ۹ تیم بازرسی در مرکز استان و ۲۰ بازرس در قالب ۱۹ تیم بازرسی در شهرستانها رصد بازار را انجام می‌دهند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان گفت: این بازرسان بر واحد‌های صنفی، خدماتی، کالا‌ها و اقلام نظارتی تنظیم بازار نظارت می کنند.

وی با اشاره به افزایش تقاضای عمومی برای خرید کالا و همچنین خدمات مرتبط در ایام رمضان و پایان سال افزود: برای ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا و خدمات، نظارت بر کالا‌های پرمصرف و خدمات اولویت دار تشدید شده و مورد رصد و بازرسی بیشتر بازرسان قرار خواهد گرفت.

سرگلزایی با بیان اینکه این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ۲۴ فروردین ادامه دارد، گفت: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران فروشی، عدم درج قیمت و یا نصب نرخنامه، فروش اجباری کالا و سایر تخلفات می‌توانند مراتب را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا با اولویت رسیدگی به شکایت ضمن بررسی موضوع توسط بازرسان، نتیجه به گزارش دهنده منعکس شود.