کدخبر: ۸٤٤۰٤
۲۷ اسفند ۱٤۰۲ ساعت ۱۲:۵۸
چاپ

مدیرکل کمیته امداد استان خبرداد

راه‌اندازی ۱۷۵ آشپزخانه‌ اطعام مهدوی در خراسان‌جنوبی

بیرجندرسا-مدیر کل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: امسال بیش از ۱۷۵ آشپزخانه اطعام مهدوی با همکاری مراکز نیکوکاری در سطح استان راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایسنا،محمد عرب، امروز ۲۷ اسفند با اشاره به راه‌اندازی آشپزخانه اطعام مهدوی در خراسان جنوبی، اظهارکرد: این آشپزخانه‌ها در ماه مبارک رمضان بیش ۶۵۰ هزا پرس  غذای گرم پخت می‌کنند.

وی با بیان این که کمیته امداد  هر سال پویشی با عنوان اطعام مهدوی و با هدف تامین معیشت نیازمندان در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند افزود: همچنین در این ماه بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در استان توزیع می‌شود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی ترویج فرهنگ اطعام و سنت حسنه‌ اطعام در جامعه، مردمی‌سازی اطعام برای حضور و مشارکت حداکثری در این موضوع ارزشی و دینی، تلاش در جهت افزایش روحیه ایثار، مواسات و همدلی در جامعه از اهداف اجرای طرح اطعام مهدوی است.

عرب افزود: مردم نوع‌دوست و نیکوکار می‌توانند با مراجعه به دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری وابسته به این نهاد، مراجعه به سایت امداد، شماره‌گیری کد دستوری #۱*۰۵۶*۸۸۷۷* یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۲۲۵ کمک‌های خداپسندانه خود را به این امر خیر اختصاص دهند.

وی افزون بر این ایجاد پویش‌های هدفمند و موثر محلی و منطقه‌ای توسط مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه و گروه‌های جهادی، اجرای طرح مفتاح‌الجنه با حضور مسئولان و خیران جهت بازدید از منازل مددجویان توسط امداد و مراکز، استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران، حامیان، مراکز نیکوکاری، مساجد، حسینیه‌ها،  بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، آستان قدس رضوی و سایر نهادهای همسو را از دیگر فعالیت‌های این نهاد در ماه رمضان بیان کرد. 

به گفته وی هم افزایی با موسسات خیریه و امداد از طریق مراکز نیکوکاری، برنامه ریزی تبلیغات روش‌های پرداخت الکترونیکی کمک‌ها در ماه رمضان در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه رمضان است.