کدخبر: ۸٤٤۲۵
۰۲ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۱۸:۲۳
چاپ

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) طبس:

رمضان ماه خودسازی است/تاکید بر ضرورت رعایت تقوا و کسب رضایت پروردگار در ماه رمضان

بیرجندرسا-مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) طبس از ماه رمضان به عنوان ماه خودسازی یاد کرد و گفت: قرآن سبب افزایش فکر، روزه موجب مقاومت و نماز زمینه‌ساز سعادت و کمال و خدمت به مردم، موجب عبور از خودبینی و خودگرایی می‌شود.

حجت الاسلام ناصر احترامی مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) طبس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی"بیرجندرسا" ضمن تبریک ماه مبارک رمضان،اظهار کرد:بر کسی پوشیده نیست که ماه مبارک رمضان بشارت گر بارش رحمت ویزه الهی است،ماهی که آغاز گر بخشش و رحمت خداوند متعال است.

وی با بیان این‌که ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و ماه تصفیه روح ما انسان ها ست،تصریح کرد:دلیل این امر آن است که خداوند زمینه رسیدن به آن درجه را برای همه انسانها فراهم کرده است.
 
مدیرحوزه علمیه امام صادق(ع) طبس ضمن اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر این‌که"خداوند در دوران زندگی شما لحظه بسیار سودمند و باارزشی قرارداده است که باید خوتان رادر معرض این لحظه ها قراربدهید"،خاطرنشان کرد:یکی از مهمترین نکاتی که در ماه مبارک رمضان بایستی مورد توجه ویژه قرار دهیم مسئله تهذیب نفس و خودسازی است، دراین ایام که نه فقط با روزه گرفتن بلکه در کنارش حتما در زندگی های‌مان باید تلاوت قرآن ودعا و مناجات با خدا نیز داشته باشد چراکه دعا اظهار نیاز و احتیاج ما انسان‌ها به خداوند بزرگ تلقی می‌شود.

 حجت الاسلام احترامی ضمن تاکید بر ضرورت رعایت تقوا و کسب رضایت خداوند در ماه مبارک رمضان،ابراز کرد: در سخنی از امام حسن مجتبی(ع) نقل شده است که" ماه رمضان میدان مسابقه است و مؤمنان باید در انجام کار نیکو در این ماه از یکدیگر سبقت بگیرند تا رضایت خود را جلب کنند" و امیدوارم که در این ماه بتوانیم با رعایت تقوا رضایت خدا را جلب کنیم.

وی با اشاره به این نکته که انسان قادر است که در ماه مبارک رمضان خودش را برای خدا خالص کند،عنوان کرد: رسول اکرم (ص) می‌فرمایند"اگر مؤمنی در ماه رمضان روزه بگیرد و مراقب رفتار و زبان خود باشد و به نیایش بپردازد، قطعا همه گناهانش در پایان این ماه پاک خواهد شد."

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) طبس از ماه رمضان به عنوان ماه خودسازی یاد کرد و افزود: قرآن سبب افزایش فکر، روزه موجب مقاومت و نماز زمینه‌ساز سعادت و کمال و خدمت به مردم، موجب عبور از خودبینی و خودگرایی می‌شود.