کدخبر: ۸٤۵٤٦
۲٤ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۱۹:٤٦
چاپ

خطیب جمعه بیرجند:

باید جزو پیشتازان باشیم، حمله کنیم و قبل از اینکه دشمن توطئه کند، توطئه‌ها را شناخته و ختثی کنیم

بیرجندرسا-خطیب جمعه بیرجند گفت: باید جزو پیشتازان باشیم، حمله کنیم و قبل از اینکه دشمن توطئه کند توطئه‌ها را شناخته و ختثی کنیم و براساس توصیه‌های مقام معظم رهبری جلو برویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،حجت‌ الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلای المهدی (عج) افزود: دشمن در همه جبهه‌ها با ما در حال جنگ است و البته شکست می‌خورد اما خطرناک این است که افق دید ما را از حاکمیت جهانی ولی عصر پایین بکشد و سطح آن را تنها در اقتصاد متمرکز کند.

وی اظهار کرد: امروز به برکت پرچم فاطمه زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) در این مملکت که به سمت ظهور حضرت مهدی (عج) در حرکت است این ملت توانسته مظلومان عالم را بیدار کند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: جمهوری اسلامی ایران این تابلوی شفاف و رساله بزرگ غزه را به برکت شعار "هیات منه الذله" روشن کرد و این مسیر نورانی را باید ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه ایام بسیار حساسی را پیش رو داریم عنوان کرد: امیدواریم خدا به ما تفضل کند بیش از پیش در پرچمداری این سکان بزرگ هدایت بشر در این زمان موفق باشیم.

حجت‌ الاسلام رحیم‌آبادی گفت: همچنان که برترین و عظیم‌ترین تقدیر الهی که برپایی حاکمیت الله است با برپایی جمهوری اسلامی رقم می‌خورد و گام به گام جلو می‌رویم در مقابل، برترین و عظیم‌ترین راهبرد دشمن نیز تشکیل نشدن حاکمیت الله است.

وی افزود: اگر دشمنان موفق نشدند جلوی تشکیل این حاکمیت را بگیرند اما برای تضعیف و براندازی آن به هر وسیله‌ای دست می‌زنند که در هر عصری همین گونه بوده و جنگ سخت، نیمه سخت یا نرم انجام می‌دهند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: در کربلا و شام هم فقط شمشیر نبود بلکه جنگ ترکیبی بود، ابتدا حسین ‌بن علی (ع) در اذهان به وسیله تبلیغات، فتنه‌گری و توطئه چینی‌ها به عنوان خارجی خوانده شد، وقتی سطح نگاه پایین آمد کار به اینجا می‌کشد.

وی گفت: تحریم‌های اقتصادی که امروز به خاطر پایبندی به مکتب نورانی عصمت و طهارت و قرآن کریم به آن مبتلا هستیم نیز از توطئه‌های دشمن است که از گذشته تاکنون بوده است.

حجت‌ الاسلام رحیم‌آبادی افزود: دشمن به هر وسیله‌ای دست می‌زند و گزینه‌های روی میز از گذشته تاکنون وجود داشته اما آنچه مهم است اینکه معطل نشویم که گزینه‌های دشمن ما را از ولی‌ جدا و پیوند ما با امام امت را تضعیف کند.

وی اظهار کرد: اینها به هر چیزی که بتواند انسان را غرق کند ورود کرده و از هیچ کاری فروگذار نمی‌کنند اما آنچه مهم است اینکه در چنین عرصه‌ای نباید بگذاریم توطئه‌ها، فریب‌ها و ضربات دشمن در جامعه تاثیرگذار باشد.

خطیب جمعه بیرجند، شناخت و یاری ولی خدا را از مصادیق تقوا دانست و گفت: باید جزو پیشتازان باشیم، حمله کنیم و قبل از اینکه دشمن توطئه کند توطئه‌ها را شناخته و ختثی کنیم و براساس توصیه‌های مقام معظم رهبری جلو برویم.

وی افزود: جوانان حزب اللهی زیاد داریم اما متناسب با پیشرفت‌های ۴۵ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست لذا باید مسئولان به ویژه حوزه فرهنگی محصول نگرانه کار کرده و در این زمینه برای خود کارنامه داشته باشند.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی گفت: اساتید، دانشگاهیان، مربیان و معلمان باید ذهن بچه‌ها را با معارف ناب آشنا کنند و این گونه نباشد وقتی کارشناس با یک نوجوان و جوان در خصوص معارف دین صحبت می‌کند بگوید چرا تاکنون به ما نگفتید.

وی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی باید به محصول نگاه کنند تصریح کرد: محصولات امروز ما در نظام آموزشی، پرورشی و دانشگاهی خیلی جان داده در عرصه‌های اعتقادی نیست و باید بیشتر از اینها کار کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: یکی دیگر از توطئه‌های ویژه که جزو جنگ نرم است اینکه احساس جنگ نکنیم وقتی عوارض جنگ نرم بر ما روی آورد گلایه کنیم که خیلی بد است.