کدخبر: ۸٤۹۳۰
۲۰ اردیبهشت ۱٤۰۳ ساعت ۱۲:۳۹
چاپ

ادامه ناپایداری های جوی در خراسان جنوبی

بیرجندرسا-کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از ادامه ناپایداری های جوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،زارعی گفت: بر اساس الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی تا اواخر وقت امشب ادامه ناپایداری‌های جوی را به صورت وزش باد شدید همراه با گرد خاک، کاهش میزان دید افقی ، کاهش کیفیت هوا و در برخی نقاط نیمه شمالی استان رگبار و رعد برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه قابل پیش بینی می کنیم

وی افزود: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها، جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر به صورت محسوس در شهرستان‌های طبس، قائنات، بشرویه، فردوس، سرایان و حاجی آباد در این مدت دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی گفت: به لحاظ دمایی ادامه روند کاهشی دمای هوا را تا فردا پیش بینی می‌کنیم و تا حدودی از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود.

زارعی افزود: با توجه به شرایط ناپایدار جوی هشدار سطح زرد در استان صادر شده که  پرهیز از سفر‌های غیر ضروری به ویژه سفر به استان خراسان رضوی، همچنین مراقبت از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت، بنر‌های تبلیغاتی، عدم صعود به ارتفاعات و خودداری از اسکان و جابه جایی از چرای دام در حاشیه رودخانه‌های فصلی توصیه می شود. 

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته خضری دشت بیاض با حداقل دمای ۱۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم با حداکثر دمای ۴۰ درجه سلسیوس گرمترین نقطه استان گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی افزود: نوسانات دمایی در مرکز استان نیز بین ۳۲ و ۱۹ درجه سلسیوس ثبت شده است.