کدخبر: ۲۲۹۱
۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳٤
چاپ

دکتر جلیلی:

امروز خط تردید در برابر خط ایمان و امید است

امروز خط تردید در برابر خط ایمان و امید است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری، تحلیلی بیرجندرسا،تمام قدرت های جهان در کنار هم ایستادند که ما هسته ای نشویم، ولی ملت ما اراده کرد و اما امروز یکی از 10 کشور هسته ای جهان هستیم/ دولت باید با استفاده از ظرفیت همکاران دولت، اصلاح ساختار اجرایی اداری کشور را به گونه ای رقم بزند که نه تنها کسی از مراجعه به ادارات پشیمان نشود، بلکه ادارات را پناهگاه خود بداند.

Untitled_Panorama1
به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بیرجند رسا مشهد الرضا امروز میزبان دکتر سعید جلیلی نامزد یازدهمین انتخابات  ریاست جمهوری بود.
درب های سالن شهید بهشتی مشهد به دلیل ازدحام جمعیت 1 ساعت قبل از حضور جلیلی بسته شد و تخمین زده شد که نزدیک به 4 هزار نفر در پشت درب های بسته سخنرانی سعید جلیلی را گوش میدادند.

دکتر سعید جلیلی در این مراسم در سخنان خود تصريح كرد:

پیشرفت ملت ما و تمام موفقیت هایی که داشته‌ایم در 34 سال اخیر مرهون پیروی از ولایت بوده است. وي با بيان اينكه امروز دو خط مهم در مقابل هم صف آرایی کرده‌اند، خط ایمان و امید ـ  بر مبنای آموزه های دینی و قرآنی و اسلام ناب و امام عظیم الشأن ما  ـ و دیگری خط تخریب، تحریم و تهدید.

ما تجربه کرده‌ایم که اگر خدا را باور کنیم وعده پیروزی خدا حتمی است.

ملت بزرگ ما حماسه‌های بزرگی در 34 سال گذشته خلق کرده است که در مبنای دو اصل مهم بوده است؛ خداباوری و مردم باوری و دیگر اعتقاد به خدا و اعتماد به مردم.

اگر ما حماسه 8 سال دفاع مقدس را خلق کرده‌ایم  به جهت آن بود که جوانان شما این فرصت را پیدا کردند تا ایمان دینی خود را در عرصه جهاد به نمایش بگذارند.
امروز ما باید حماسه های جدید خلق کنیم و می توانیم خلق کنیم.

اگر حماسه دفاع مقدس برای ما یک حماسه درخشان و در اوج قله است، نباید این حماسه ها را در زمان و مکان محدود کنیم؛  ما باید این حماسه ها را در عرصه های دیگر هم ایجاد کنیم

امروز ما در موقعیت خیبر هستیم.

وی اضافه کرد: امروز ما در موقعیت موفقیت‌های این ملت هستیم،  دشمن از مواجهه با ملت ما آشفته شده است و ما در پشت خیمه های دشمن رسیده‌ایم و آنها می خواهند با ایجاد تردید ما را در مسیر مان دچار تزلزل کنند.

امروز کسانی می‌خواهند در ظرفیت‌های ملت ایران ایجاد تردید کنند، امروز عده ای میخواهند در موقعیت درخشانی که به برکت انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم ایجاد تردید کنند.

 امروز خط تردید در برابر خط ایمان و امید قرار گرفته و باید هوشیار بود.

تمام قدرت های جهان در کنار هم ایستادند که ما هسته ای نشویم، ولی ملت ما اراده کرد و اما امروز یکی از 10 کشور هسته ای جهان هستیم.

دفاعی که ملت ما از حقوق هسته‌ای خود می کند تنها دفاع از حق هسته‌ای نیست، دفاع از تمام حقوق ملت است و می خواهد درسی به دشمن بدهد که دیگر به هیچ حق ملت ایران طمع نکند.

اگر ما روزی خرمشهر را فتح کردیم، نتیجه تکثیر آن آزاد سازی سرزمین های اشغالی لبنان و پیروزی در جنگ های 22 و 33 روزه شد؛ این قوت الگوی مقاومت اسلامی است.

اگر ما بتوانیم دوباره آن دو عنصر اسلام ناب و مردم باوری را درهمه عرصه ها کنار هم قرار دهیم می توانیم در اقتصاد، صنعت کشاورزی و فرهنگ حماسه های بزرگ خلق کنیم.

مهم ترین وظیفه‌ رئیس جمهور و دولت این است که آن سازکار و تفکری که حماسه‌هایی را در جبهه‌ها خلق کرد به وزارتخانه‌ها و ادارات بیاورد و دوباره خلق کند.

اگر امروز گرانی و بیکاری وجود دارد، نه تنها باید این مسائل را به خوبی رفع کنیم، بلکه باید به گونه ای پیشرفت کنیم که الگویی در عرصه های مختلف برای بیداری اسلامی و تمدن نوین اسلامی فراهم شود.

اگر به تولید توجه کنیم و به ظرفیت‌های خود توجه کنیم؛ جوانان ما نه تنها باید دنبال کار نباشند بلکه هر کدام آن ها باید کار آفرین باشند.

ما امروز نباید به پیشرفت حداقلی اکتفا کنیم.

کسانی که فکر می‌کنند بدون عدالت می‌توانند پیشرفت را تحقق بخشند، در حقیقت به سرابی بیش نخواهند رسید.

وقتی می توان پیشرفت واقعی داشت که به طور عادلانه فرصت‌ها را ایجاد کنیم، تا شرایط لازم برای همه فراهم شود و همه از فرصت برابر استفاده کنند.

نمی‌شود سازوکار بانکی داشته باشیم که فقط 23 نفرد ر کشور 11 هزار میلیادر تومان از بانکها وام بگیرند و پس ندهند.

اگر عدالت در توزیع منابع ارزی، ریالی و مالی ما حاکم شود و آن هم نه به شکل مقطعی، بلکه در چهار چوب عدالت ساختاری،همان حماسه هایی که فرزندان ما در خیبر و کربلای 5 خلق کردند در اقتصاد و صنعت و تولید خلق خواهند کرد.

دولت باید با استفاده از ظرفیت همکاران دولت، اصلاح ساختار اجرایی اداری کشور را به گونه ای رقم بزند که نه تنها کسی از مراجعه به ادارات پشیمان نشود، بلکه ادارات را پناهگاه خود بداند.

انشاءالله 24 خرداد با حماسه ای که مردم خلق خواهند کرد، هر برادری که بتواند منتخب مردم باشد و اعتماد مردم را جلب کند، باید از فردای حماسه سیاسی، کلید حماسه اقتصادی را بفشارد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.