کدخبر: ۳۵۰٤٦
۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۹
چاپ

گنجی فرد:

در کشور تعداد 5 میلیون و 600 هزار نفر از شهروندان حاشیه شهرها تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند

در کشور تعداد 5 میلیون و 600 هزار نفر از شهروندان حاشیه شهرها تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند

بیرجندرسا - سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجندگفت: تاکنون 82 درصد مردم رضایت مندی کامل از اجرای طرح تحول سلامت درکشور داشته اند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا محمود گنجی فرد روزیکشنبه  در نشست خبری اظهارکرد: پس از 8 ماه کار کارشناسی با تاکید و پشتیبانی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور با هماهنگی سازمان‌های بیمه گر، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و نظام پزشکی کتاب تعرفه های جدید درمانی منتشر شد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهارکرد: درمرحله سوم طرح تحول سلامت تمرکز بر ارزش گذاری سلامت و خدمات آن در حوزه درمان وپزشکی  قرار گرفته است.

گنجی فرد گفت: در کتاب جدیدتعرفه‌های خدمات درمانی این تعرفه‌ها از 10 درصد خدمات دولتی و خصوصی به 3/6 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در قبل از طرح تحول سلامت بین تعرفه خدمات بخش خصوصی و دولتی تفاوت بوده است.

 گنجی فرد تصریح کرد: این تفاوت‌ها در بخش خدمات رسانی دولتی و خصوصی مشکلاتی از قبیل گریزان بودن اعضای هیئت علمی و پزشکان از بخش دولتی و ابقای آنان در بخش خصوصی دربر داشته است.

وی بیان کرد: دوشغله بودن پزشکان، واقعی نبودن تعرفه دولتی بین تورم و سایر خدمات در جامعه یکی دیگر از مشکلات تفاوت تعرفه‌ها در بخش دولتی و خصوصی بود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با اجرای این طرح پایش و نظارت یک ستاد نظارتی در استان‌ها متشکل از نظام پزشکی، سازمان‌های بیمه‌گر، نماینده دانشگاه علوم پزشکی برحسن اجرای کتاب تعرفه ها نظارت می‌کنند.

گنجی فرد اظهارکرد: با اجرای طرح تحول سلامت در کشور تعداد 5 میلیون و 600 هزار نفر از شهروندان حاشیه شهرها تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند

وی تصریح کرد: تاکنون 82 درصد مردم رضایت مندی کامل از اجرای طرح تحول سلامت  درکشور داشته اند.

گنجی فرد افزود: تمام افراد در کشور با اجرای طرح تحول سلامت با مراجعه به مراکز درمانی, بیمه هستند به جز موارد ویژه مانند درگیری و نزاع، حوادث ناشی از کار و عمل زیبایی که بیمه در طرح تحول سلامت هیچ پوششی ندارد.

وی با بیان اینکه پیش از اجرای این طرح حجم زیادی از خدمات درمانی تعریف شده نبود و تعرفه ای برای آنان درنظرگرفته نشده بود، ادامه داد: با اجرای این طرح در حال حاضر یک هزار و 700 خدمت، قیمت گذاری شده و 300 خدمت جدید نیز زیر پوشش بیمه ای قرار گرفتند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در گذشته برخی از رشته های پزشکی به شدت مورد توجه قرار می گرفتند و نسبت به برخی رشته ها بی توجهی می شد، اظهارکرد: با اجرای این طرح تعرفه های جدید و رشته هایی که مورد غفلت قرار گرفتند و داوطلب نداشتند، علاقه و انگیزه بیشتری ایجاد می شود.

وی با اشاره به اجرای دومرحله از طرح تحول نظام سلامت گفت: قبل از اجرای این طرح میزان پرداختی هزینه خدمات درمانی بیمارستانی 37 درصد بود که هم اکنون این هزینه به 8.5 درصد کاهش یافته است.

گنجی فرد بیان کرد: مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت مربوط به طرح تحول در حوزه بهداشت بود که در آن پنج هدف مهم شامل ارتقاء شاخص‌های بهداشتی، بهبود کیفیت خدمت، رضایت مردم، کنترل هزینه ها وعدالت در سلامت دنبال شده است.

وی افزود: اجرای کتاب جدید تعرفه گذاری خدمات پزشکی زیرساخت بسیاری از تحولات است و گامی به سوی تحول در نظام سلامت خواهد بود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان این که کتاب تعرفه گذاری خدمات پزشکی کالیفرنیا که در کشور آمریکا منسوخ شده 20 سال است در کشور ما اجرا می شود؛ گفت: در این مدت و در عرصه خدمات پزشکی تغییرات زیادی صورت گرفته و این در حالی است که کتاب کالیفرنیا همچنان به سبک قدیمی اجرا شده است.

 

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها