کدخبر: ۳۵۰۵۵
۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۳
چاپ

از گوشه و کنار استان

از گوشه و کنار استان

بیرجندرسا - آنچه در استان اتفاق افتاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسابه نقل از آوای خراسان جنوبی
افتتاح کانون فرهنگی هنری شهید رحمتی        
مسجد حضرت فاطمه معصومه (س) مهرشهر

شهریاری- کانون فرهنگی هنری شهید محمدرضا  رحمتی مسجد فاطمه معصومه (س) مهرشهر با حضور حجت الاسلام زاهدی مسئول کانون های مساجد خراسان جنوبی، سروان صفاری فرمانده حوزه امام رضا (ع) و اهالی مهرشهر همزمان با جشن ولایت  مولی علی (ع) افتتاح شد. در این مراسم بعد از تلاوت کلام ا... مجید گروه تواشیح رضوان و گروه سرود پایگاه مقاومت سردار شهید ابوترابی به اجرای برنامه پرداختند. حجت الاسلام زاهدی نیز ضمن تبریک این ایام برای دست اندرکاران کانون آرزوی موفقیت نمود. در ادامه حجت الاسلام حسینی امام جماعت مسجد حضرت فاطمه معصومه (س) نیز چند دقیقه برای نوجوانان به اجرای برنامه طنزگونه ای پرداخت. لازم به ذکر است: در این مراسم که با اجرای برادر حسین جعفری پور همراه بود، علی محدپور به عنوان مسئول کانون فرهنگی هنری شهید رحمتی معرفی شد و در پایان مراسم به 14 نفر از شرکت کنندگان جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

تشدید سرمای هوا و گرد و خاک شدید
در اغلب مناطق خراسان جنوبی

رئیس اداره تحقیقات اقلیمی هواشناسی خراسان جنوبی از تشدید کاهش دما و وقوع گرد و خاک شدید در استان خبر داد و به کشاورزان، گلخانه‌داران و مرغداری‌ها هشدار داد. به گزارش تسنیم، رضا برهانی اظهارکرد: هوای خراسان جنوبی از ظهر یکشنبه با گرد و خاک شدید و ادامه کاهش دما و همچنین از دوشنبه با افزایش ابر روبرو بوده است. وی افزود: در دو روز گذشته که دمای هوای خراسان جنوبی 10 درجه کاهش داشت، دمای سردترین شهر استان یعنی سربیشه به 2 درجه بالای صفر رسید که با ادامه کاهش دما در دو روز آینده نیز، دمای مناطق سردسیر استان همچون سربیشه به صفر درجه سانتیگراد می‌رسد. برهانی، به کشاورزان برای تسریع در برداشت محصولات ذرت علوفه ای و جالیزی، افزایش دور آبیاری درختان میوه و انتقال کندوهای عسل به مناطق گرم تر هشدار داد. وی از گلخانه داران و پرورش دهندگان طیور نیز خواست در تنظیم دمای گلخانه ها و مرغداری ها و کنترل پوشش گلخانه ها در مقابل وزش باد دقت کنند.

نهبندان شهرستان برتر خراسان جنوبی
در جذب کتب اهدایی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نهبندان گفت: نهبندان طی سه ماهه نخست امسال مقام نخست را در بین شهرستان‌های خراسان جنوبی در زمینه جذب کتاب‌های اهدایی کسب کرد. مهدی راستگو اظهار داشت: در این مدت حدود 2 هزار و 100 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا شده است که نسبت به کل سال گذشته 51.6 درصد رشد را نشان می‌دهد. وی افزود: همچنین شهرستان نهبندان با جذب 4 هزار کتاب اهدایی طی سال گذشته رتبه دوم استان را در جذب کتب اهدایی کسب کرده است.

کمک 620 میلیون تومانی مردم استان درجشن عاطفه ها

برنای تنها- معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: تاکنون بیش از 620میلیون تومان کمک به جشن عاطفه ها جهت دانش آموزان نیازمند استان جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 42درصدی برخورداربوده است. حسینی، باقدردانی از مردم خیر ونیکوکار و دانش آموزان
استان در کمک به همنوعان خود اظهارکرد: مردم سخاوتمندخراسان جنوبی تاکنون بالغ بر107 میلیون تومان به صورت نقدی به جشن عاطفه ها کمک نمودندکه نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد رشد داشته و همچنین در این مدت 472 میلیون تومان کمک غیرنقدی جمع آوری
که نسبت به سال قبل 48 درصد رشد داشته است.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها