کدخبر: ۳۳۰۹۲
۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱٤:۱۵
چاپ

فرزندانمان را به چه مدرسه‌ای بفرستیم؟ بیرجند رسا-‌یک روانشناس معتقد است: مدرسه خوب مدرسه‌ای است که به ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان توجه ویژه داشته و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

فرزندانمان را به چه مدرسه‌ای بفرستیم؟ بیرجند رسا-‌یک روانشناس معتقد است: مدرسه خوب مدرسه‌ای است که به ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان توجه ویژه داشته و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

بیرجند رسا-‌یک روانشناس معتقد است: مدرسه خوب مدرسه‌ای است که به ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان توجه ویژه داشته و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا    به نقل  ازایسنا، دکتر سعید عسگری  گفت: از نظر روانشناختی مدرسه خوب مدرسه‌ای است که در آن به امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بها داده و امور تربیتی و پرورشی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

این روانشناس کرمانشاهی با تاکید بر اهیمت تربیت صحیح افراد، اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت که در انتخاب یک مدرسه خوب باید مسائل تربیتی بیش از مسائل آموزشی مورد توجه قرار گیرد، چرا که هدف اصلی از تعلیم و تربیت در واقع انسان‌سازی است و مدرسه خوب مدرسه‌ای است که در راستای انسان‌سازی افراد گام بر دارد.

عسگری افزود: مدرسه خوب مدرسه‌ای است که ارتباطات محترمانه و سازنده در کنار روابط عاطفی مثبت در آن نقش مهم و اساسی داشته باشد، چرا که تنها در سایه توجه به این امور می‌توان انتظار داشت که مدرسه بتواند تقش تعلیم و تربیت را به خوبی ایفا کند.

وی در ادامه نظام مبتنی بر پاداش و تشویق را رکن رکین آموزش و پرورش موفق و کاربردی دانست و گفت: مدرسه خوب می‌تواند نقش مهمی در رشد هرچه بهتر توانایی‌های دانش‌آموز داشته باشد و زمینه‌های به فعلیت درآمدن استعدادهای بالقوه او را فراهم کند.

این روانشناس کرمانشاهی افزود: مدارسی که نظام مدیریتی آن‌ها مبتنی بر مشارکت مردم باشد می‌تواند در فرآیند تعلیم و تربیت مثبت‌تر عمل کند.

عسگری در ادامه خواستار توجه بیشتر خانواده‌ها در انتخاب مدرسه خوب برای فرزندانشان شد و گفت: خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که هر گونه هزینه در زمینه تعلیم و تربیت‌شان هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری بلند مدتی است که می‌تواند دانش‌آموز را در به فعلیت درآوردن توانایی‌هایش یاری دهد.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها