کدخبر: ۳۵٦۳۹
۰۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱٦
چاپ

یک دکترای جامعه شناسی

عادی سازی فرزندآوری نامشروع توسط سریال های ماهواره ای/تلاش این سریال ها برای از بین بردن تعهدات زناشویی

عادی سازی فرزندآوری نامشروع توسط سریال های ماهواره ای/تلاش این سریال ها برای از بین بردن تعهدات زناشویی

بیرجندرسا-ک دکترای جامعه شناسی عادی سازی بچه دار شدن از طریق نامشروع را از دیگر پیامدهای ناگوار سریال های ماهوارهای دانست و گفت: تلاش این سریال ها برای از بین بردن تعهدات زناشویی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا  به نقل اززن امروز,امرالله امانی، دکترای جامعه شناسی در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس با بیان اینکه روابط آزاد و خلاف عُرف و شرع  یکی از پیامدهای منفی سریال های ماهوارهای است، اظهار داشت: در سریال های ماهواره ای  پوشش ها به قدر ی آزاد است که هیچ حرمتی حتی بین اعضای خانواده وجود ندارد.

وی افزود: داشتن پوشش مناسب تنها مختص زنان نیست بلکه مردان نیز باید در نوع پوشش خود دقت داشته باشند، در سریال های ماهواره ای به راحتی روابط آزاد شکل می گیرد که این مسائل در دین، فرهنگ و عُرف جامعه ما نمی گنجد.
امانی با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای خصوصاً فارسی زبان به نوعی در حال آموزش و القاء روابط موزائیکی، فسادهای اخلاقی، تجمل گرایی به عنوان یک فرهنگ به افراد خصوصاً به جوانان را تلاش می کنند؛ این مسئله مانند اسیدی است که در بسته های شیک و زیبا به افراد می دهند که کم کم چهره فرهنگ را ویران کند.
این دکترای جامعه شناسی، طلاق عاطفی را از دیگر پیامدهای منفی سریال های شبکه های ماهواره ای خصوصا سریال های فارسی زبان دانست و افزود: در طلاق عاطفی زن و مرد از یکدیگر فاصله می گیرند این در حالی است که زیر یک سقف زندگی می کنند اما هیچ کششی به یکدیگر نداشته  و حوصله یکدیگر را ندارند.
وی ادامه داد: "تانگوپارسو"  جامعه شناس غربی می گوید: خانواده باز تولید انسان خسته ای است که در چند پایگاه اجتماعی فعالیت می کند و باید در محیط امن با عواطف صمیمی امنیت و آرامش بگیرد برای فردا؛ این محیط امن و آرامش بخش خانواده است.
امانی  با بیان اینکه در غرب "فساد" یک ایده آل است، گفت: سریال های ماهواره ای تلاش می کنند، تعهد زن و مرد به یکدیگر و خانواده را از بین ببرند ؛ سریال های ماهواره به طور صد درصدی تلاش می کنند بنیان خانواده های کشورهای اسلامی را از بین ببرند؛ این مسئله هشدار بزرگی است به مردم که آگاه باشند تا گرفتار طوفان فروپاشی خانواده ها توسط این شبکه ها نشوند.
امانی، عادی سازی بچه دار شدن از طریق نامشروع را از دیگر پیامدهای ناگوار سریال های ماهوارهای دانست و خاطرنشان کرد: این سریال ها در تلاش اند که اگر دختری روابط نامشروع با جنس مخالف داشت و بچه دار شد، امری عادی جلوه دهند تا جایی که این دختران عموما قهرمان قصه می شوند و بیننده برای این دختران احساس ناراحتی و دلسوزی می کنند.
 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها