کدخبر: ٤۱۱۸۱
۰۱ تیر ۱۳۹٤ ساعت ۲۳:۰۵
چاپ

فرمانده سپاه خراسان جنوبی؛

پایگاه‌های بسیج خراسان جنوبی برای اجرای طرح تذکر لسانی سازماندهی شد

پایگاه‌های بسیج خراسان جنوبی برای اجرای طرح تذکر لسانی سازماندهی شد

بیرجندرسا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی به اجرای تذکرلسانی در استان اشاره کرد و گفت: پایگاه‌های بسیج در مساجد برای اجرای این طرح در محلات سازماندهی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم، سردار یعقوب‌علی نظری در نشستی با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به وظایف ستاد و دیگر نهادها در اجرای تذکرلسانی اشاره کرد و اظهار داشت: براساس تجربیاتی که در حوزه تذکرلسانی در مجموعه بسیج به‌دست آورده‌ایم، مباحث این حوزه در دو بخش تبلیغی و سازمانی تعریف می‌شود.

وی به بخش تبلیغی و تشویقی تذکرلسانی اشاره کرد و گفت: در این بخش هر فرد براساس تکلیفی که دارد به انجام رسالت خود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازد.

نظری با بیان اینکه بخش دیگری از تذکرلسانی در حوزه کار سازمانی است، بیان کرد: در این بخش از ظرفیت مساجد و پایگاه‌های بسیج در حوزه محلات بهره‌گیری می‌شود و تمرکز بیشتر در حوزه محله خواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادامه تصریح کرد: در محیط‌های خاص مانند بازار، نمایشگاه‌ها و غیره فعالیت‌های حوزه تذکرلسانی برعهده ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد، تا امور مربوطه را با استفاده از ظرفیت‌های سمن‌ها، حوزه‌های علمیه و دیگر گروه‌های مردمی هدایت و اجرایی کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی و معاون امور تشکل‌های مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد در بخش تذکرلسانی، اظهار داشت: امسال‌ در راستای آموزش گروه‌های تذکرلسانی اقدامات موثری انجام شده است.

حجت الاسلام کاظم لطفیان با بیان اینکه در حال حاضر گروه‌های تذکرلسانی در قالب طرح جدید طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر ساماندهی  شده‌اند، تصریح کرد: در این طرح افراد در قالب گروه‌های 10 نفره سازماندهی می‌شوند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برپایی ایستگاه‌های پاسخگویی به سئوالات شرعی و مذهبی مردم در مکان‌های عمومی خبر داد و اظهار داشت: در قالب این طرح طلاب با حضور در این ایستگاه‌ها پیش‌بینی شده در پارک‌ها و دیگر مکان‌های عمومی به سئوالات شرعی و مذهبی مردم پاسخ خواهند داد.

رئیس بسیج محلات سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های شورای امر به معروف و نهی از منکر در بسیج محلات اظهار داشت: از سال 92 حلقه‌های صالحین بسیج مساجد و محلات در راستای همگانی کردن تذکرلسانی سازماندهی و در این راستا دوره‌های آموزشی لازم نیز برگزار شده است.

اسحاق عنایتی افزود: در حال حاضر 243 پایگاه بسیج با 295 حلقه صالحین در قالب شورای امر به معروف و نهی از منکر مساجد با مسئولیت امام جماعت مسجد به‌طور ویژه هر ماه یک مسئله اولویت‌دار محله را در دستور کار قرار می‌دهند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها