کدخبر: ٤۲۱۱۳
۲۳ مرداد ۱۳۹٤ ساعت ۰٦:۲۱
چاپ

حجت الاسلام عبادی :

رمز موفقیت کشور ما این است که شایسته سالاری حاکم شود و باند بازی ها برچیده شود / آماده پیگیری مشکلات و درخواست‌های خبرنگاران و خانه مطبوعات هستیم

رمز موفقیت کشور ما این است که شایسته سالاری حاکم شود و باند بازی ها برچیده شود / آماده پیگیری مشکلات و درخواست‌های خبرنگاران و خانه مطبوعات هستیم

بیرجندرسا- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در نشستی ۲ ساعته بعد از استماع سخنان مدیرعامل و اعضای محترم هیأت مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی بر برگزاری نشست‌های مشورتی با فعالان رسانه ای نیز تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در دیدار با مدیرعامل و اعضای محترم هیأت مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی از تلاش‌های مدیران رسانه و خبرنگاران در پیگیری و اطلاع رسانی اقدامات و فعالیت‌های در استان قدردانی کرد و گفت: اصحاب رسانه در دوران مجلس نهم همکاری قابل توجهی با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی داشته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه مطالبی که رسانه‌ها در راستای مشکلات و مسائل استان منعکس می‌کنند بسیار ارزنده است، اظهارکرد: تاکنون هرکاری که انجام داده‌ام بخش قابل توجهی از آنرا با همراهی و حمایت رسانه‌ها صورت گرفته و اعتقادم این‌است که رسانه‌ دغدغه نخست آن پیشرفت و ارتقاء همه جانبه استان است.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه فریاد نماینده را رسانه‌ها منتقل می‌کنند، بیان داشت: آماده پیگیری مشکلات و درخواست‌های خبرنگاران و خانه مطبوعات هستیم و شما هم همراه ما باشید، چراکه هدف اصلی ما رفع مشکلات و پیگیری درخواست‌های مردم است.

وی ادامه داد: در سال گذشته در پیرامون مشکلات معیشتی، بیمه و مسکن به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر داده شد و اگر درخواست‌ها به‌صورت مکتوب ارائه شود آمادگی‌ دارم که در سطح وزارت‌خانه و دیگر سازمان‌های مرتبط پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر بخواهیم فضا را ایده‌آل نگاه کنیم، هیچ استانی آن‌طوری که باید باشد نیست، گفت: ایده‌آل‌گرایی افراطی آسیب هایی به همراه دارد، گاهی اوقات خیلی از نخبگان نیز به این خاطر گوشه‌گیر می‌شوند.

وی با بیان این مطلب که با نگاه کردن به ایده‌آل‌ها و عدم توجه به محدودیت‌ها نمی‌توان براساس واقعیت‌ها تصمیم‌ گرفت، گفت: باید محدودیت‌های یک مسئول یا هر شخصی حقیقی و حقوقی دیگر را دید و حتما به آنچه که داریم توجه کنیم و امیدوار باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه نیاز به مشورت‌های تخصصی در حوزه رسانه‌ها داریم، اذغان داشت: رسانه‌ها به واسطه ارتباط مستقیمی که با بخش اعظمی از مردم و نخبگان دارند، می‌بایست برای رفع کاستی‌های سیستم اجرایی نشست‌های مشورتی با مدیران و کارشناسان برگزار کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنها ایران در گیر بورورکراسی اداری نیست، گفت: سیستم اداری کشور فرانسه بشدت درگیر بوروکراسی اداری است و بسیار کشورهای توسعه یافته نیز گرفتار بوروکراسی های شدید هستند. اکثر قانون‌هایی که در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود در جهت رفع و کاهش بوروکراسی اداری سیستم اجرایی کشور است.

وی یادآور شد: طرح اصلاح برخی از قوانین در راستای حمایت از تولید ملی و رفع موانع کسب‌وکار از جمله اقدامات اخیر مجلس شورای اسلامی در جهت کاهش بوروکراسی اداری بوده و البته بخشی از آن مربوط به آیین‌نامه‌های دولت نیز است.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: هیچ سرمایه گذار را در نوبت معطل نکرده ام و همواره پیگیر امور آنها بوده‌ام.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: آمادگی دارم طرح‌های خانه مطبوعات و دیگر سازمان‌ها را در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی پیگیری نمایم.

وی با بیان اینکه جایگاه قانون‌گذاری و نظارت از جمله وظایف اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: رسانه‌ها و مطبوعات جایگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را تشریح کنند؛ چرا که اگر مجلس گرفتار جزئیات نشود با بررسی قوانین گذشته و همچنین وضع قانون‌های جدید شاهد رفع بوروکراسی‌ها و سرعت در اجرای قوانین خواهیم بود.

امام جمعه موقت بیرجند در خصوص انتصابات تأکید کرد: رمز موفقیت کشور ما این است که شایسته سالاری حاکم شود و باند بازی ها برچیده شود.

حجت الاسلام عبادی در پاسخ به سئوالی در خصوص چه اقداماتی برای سرمایه‌گذاری در استان صورت گرفته است، گفت: در گذشته برخی از شهرستان‌های خراسان جنوبی از جمله بیرجند و قاین جزو مناطق برخوردار در شاخصه‌های صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات محسوب می‌شدند که با پیگیری‌های نمایندگان استان نیز تمام استان خراسان جنوبی جزو مناطق غیربرخوردار در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر سرمایه‌گذاران در خراسان جنوبی ۴ درصد نرخ سود تسهیلات دریافتی آنها از صندوق توسعه ملی نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت در ادامه با تأکید بر اینکه در حوزه مفاسد اقتصادی هرجا تخلفی بوده ورود کرده‌ام، گفت: در سال گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به موضوع پرونده‌های مربوط به رانت ۸۳ و ۶۵۰ میلیون یورویی مواضعی صریحی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در موضوع مفاسد اقتصادی باید کلیه ارکان نظام بسیج شوند، تا اقدامات اساسی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بعد از سفر رئیس جمهور محترم به خراسان شمالی و تفاوت اعتبارات در این استان، با آقای دکتر نوبخت معاون برنامه ریزی و حجت الاسلام انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز دیدار و گفتگویی داشته‌ام و پاسخ‌های مفصلی ارائه شد، بنده به عنوان نماینده مردم از دلایل آنها قانع نشده‌ام.

بنابراین گزارش، پیش از سخنان نماینده مردم شریف بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، آقای علی جعفرپور مقدم مدیرعامل محترم خانه مطبوعات خراسان جنوبی ضمن تشکر از نطق حجت الاسلام عبادی در خصوص مشکلات معیشتی خبرنگاران در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخابات اخیر خانه مطبوعات استان با حضور حداکثری رسانه‌ها برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰۰ نشریه به صورت مکتوب در استان مجوز فعالیت دارند، افزود: برای چاپ نشریات در استان خراسان جنوبی هزینه‌ها بیش از دو برابر دیگر استان‌ها است.

جعفرپور مقدم ادامه داد: این استان به دلیل پایین بودن سطح اقتصادی نمی‌شود از محل آگهی‌ها حسابی باز کرد و این مسائل مالی سبب شده تا نشریات در حوزه بیمه، حقوق و دیگر مسائل معیشتی کارکنان و خبرنگاران خود با مشکلاتی مواجه شوند.

وی با بیان اینکه عدم پاسخگویی مسئولین، نارضایتی‌های برای خبرنگاران بدنبال داشته است، گفت: گاها آمارهای ارائه شده از سوی مسئولین ناصحیح می‌باشد که نیازمند تدبیر ویژه‌ای است.

آقای محمود حیدری، عضو محترم هیأت مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی در این دیدار با اشاره به اینکه در قضایای انتصابات پیامک‌های فراوانی داشته‌ایم، گفت: آمارهای سرمایه‌گذاری در استان متناقض است و آمارهای اشتغال از نظر اصحاب رسانه قطعا اشتباه است.

وی در ادامه یادآور شد: مسئولین در خصوص واحدهای صنعتی تعطیل شده آمار ارائه کنند، باید به واحدهای تولید نگاه جدی باشد چراکه بیشتر املاک مردم در رهن بانک ها است.

آقای محمدعلی جعفرپور مقدم، عضو محترم هیأت مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی در این دیدار ضمن تشکر از برگزاری این نشست، اظهار داشت: اصحاب رسانه در جریان مشکلات استان هستند و پیگیری‌هایی هم انجام می‌شود.

وی بوروکراسی اداری را از جمله مشکلات استان نام‌برد و بیان کرد: در بخش کشاورزی و صنعت در استان خراسان جنوبی هیچکسی ورود نمی‌کند. در بخش فرآوری ذخایر معدنی نیز با توجه به سود بالای تسهیلات فعالیت در این حوزه بی صرف شده است.

عضو محترم هیأت مدیره خانه مطبوعات استان در ادامه تأکید کرد: با توجه به فضای اقتصادی استان، در مقابل این‌همه بانکی که فعال هستند خدمات با مردم واقعا غیرقابل قبول است.

وی در ادامه مشکلات حوزه اجتماعی خراسان جنوبی از جمله طلاق پرداخت و اظهارداشت: آمار رشد طلاق در کشور و همچنین استان بالا است و این نگران کننده است.

جعفرپور مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید جلوی فساد اداری و اقتصادی را در جامعه گرفت، تأکید کرد: سرطان فساد برای نظام تهدید جدی است.

آقای محمد قربانی، عضو محترم هیأت مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید مشکلات صنایع استان از سوی مسئول پیگیری شود، گفت: ورود کالاهای چینی ضربه سنگینی به بازار کالاهای داخلی خواهد زد و باید تدابیر لازم در این بخش اتخاد گردد.

گفتنی است، این نشست در ایام ماه مبارک رمضان سال جاری و در محل دفتر نماینده مردم شریف بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.