کدخبر: ۸٤۷٤۲
۰٦ اردیبهشت ۱٤۰۳ ساعت ۱۳:۳۲
چاپ

اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد

سید علیرضا عبادی

بیرجندرسا-نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد، بدون شک آفات و موانع زیادی وجود دارد اما باید در زوایا و قواعد مختلف قانون رعایت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایرنا، حجت‌ الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان افزود: همه عضو یک خانواده هستیم لذا می‌طلبد همه مسئولان به وظایف و تکالیف خود عمل کنند.

وی گفت: در دولت سیزدهم فرصت بسیار خوبی فراهم شده و بینش‌ مردم به ویژه جوانان و نوجوان نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: حرف برای گفتن زیاد داریم اما شرایط برای تبیین باید در عمل فراهم شود که در این زمینه دستگاه‌های فرهنگی وظیفه مهمی برعهده دارند.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر افزود: دشمنان ۵۰۰ سال است که آدم می‌کشند اما با امپراتوری رسانه‌ای که دارند و دروغ‌پراکنی بسیار فعال هستند در حالی که ما حقایق را نمی‌توانیم برای جامعه تشریح کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در نتیجه بعد از ۷۵ سال که لیبرال دموکراسی خود را معرفی کرد، امروز شاهد تجمعات اعتراضی حمایت از مردم مظلوم فلسطین در سراسر دنیا هستیم و برای نجات بشر فریاد می‌زنند که نشان می‌دهد گوش‌ها شنوا شده و مکتب‌های پوشالی به بن بست رسیده‌ است.

وی تاکید کرد: فرصت‌هایی که از طرف خداوند متعال به بندگان داده می‌شود بالاترین نعمت است اما باید دید چقد از آن بهره‌برداری می‌کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه اصل نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی موید من عندالله است افزود: زمانی که کره زمین به ۲ قطب شرق و غرب تقسیم شده بود و هیچ پایگاهی برای اسلام، عقل و انصاف و جایگاهی برای فرصت عرض اندام نبود خداوند دشمنان را غافلگیر کرد.

وی گفت: بر اساس اسناد، روایات، تفسیر و کشف، خداوند متعال نظام مقدس جمهوری اسلامی را به عنوان یک هدیه بزرگ به ما ارزانی داشت در حالی که دشمنان به تعبیر خودشان همه گزینه‌ها را آوردند اما دست غیب الهی موانع را برطرف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی از واقعه صحرای طبس به عنوان یکی از این مصادیق و نمادها یاد کرد و افزود: علیرغم همه بررسی‌ها و ارزیابی‌هایی که از ماه‌ها قبل درخصوص وضعیت صحرای طبس و انجام عملیات قطعی انجام داده بودند اما خداوند آنها را غافلگیر کرد و شکست خوردند.

وی بیان کرد: دشمنی دشمنان ما منحصر به این نیست بلکه در فتنه پیچیده ۸۸ زبان دیپلماسی را کنار زده بودند، هشت ماه طول کشید اما باز هم شکست مفتضخانه‌ خوردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در تمام دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دولت‌های مختلف با سلیقه‌های گوناگون روی کار آمدند؛ مقام معظم رهبری تاکید کردند هر دولتی می‌آید باید سیاست جمهوری اسلامی را تداوم دهد نه هر کسی بر اساس یک حزب و فکر بیاید و نفر بعدی کار را از صفر شروع کند.

وی افزود: وضعیت ناخواسته این گونه پیش رفته و به همین دلیل آسیب‌هایی در حوزه‌های مختلف ایجاد شده است لذا باید از فرصت دولت سیزدهم حداکثر استفاده به نفع مردمی که ۴۵ سال نه بلکه از سال ۴۲ ایستاده‌اند و اکنون هم از ما جلوتر هستند، استفاده شود.

پربیننده ترین ها

آخرین اخبار