کدخبر: ٤۲٦۵۲
۲۲ مهر ۱۳۹٤ ساعت ۲۱:۲٦
چاپ

محکومیت جیسون رضاییان هشداری به روحانی/پاداش میلیونی النصره برای ترور بشار اسد و سید حسن نصرالله/ ائتلاف لاریجانی-روحانی در انتخابات مجلس

محکومیت جیسون رضاییان هشداری به روحانی/پاداش میلیونی النصره برای ترور بشار اسد و سید حسن نصرالله/ ائتلاف لاریجانی-روحانی در انتخابات مجلس

بیرجندرسا- اخبار کوتاه و خواندنی جهان را می توانید از اینجا بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از دانا، در گشت و گذار امروز چهارشنبه 22 مهرماه شبکه اطلاع رسانی دانا در صفحات مجازی خبری به اخبار کوتاه و خواندنی بر خوردیم که خواندن آن را به شما مخاطبان محترم پیشنهاد می کنیم.

- 'صادق زیباکلام' در گفتگو با یک سایت منتسب به فتنه گران مدعی شد: بعنوان یک قاعده کلی هرقدر تنش با غرب بیشتر طول بکشد، فضای استبداد و دیکتاتوری هم در جامعه یشتر خواهد شد/ تندروها نگران هستند که توافق هسته‌ای باعث شود فضای بسته داخل کشور باز شود.

- روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" (WSJ) در خبری تحت عنوان "چگونه محکومیت جیسون رضاییان هشداری به روحانی رئیس جمهور ایران است" مدعی شده که این حکم در واکنش به تلاش آقای روحانی برای رابطه با غرب صادر شده است./ "وال استریت ژورنال" با ادعای اینکه مواضع آقای روحانی در تضاد با فرمایشات اخیر رهبری است، می نویسد: آنچه روحانی به عنوان یک فرصت به آن می نگرد از نگاه رهبر ایران و نهادهای امنیتی یک تهدید است.

- 'علی مطهری' در یک اظهارنظر تامل برانگیز گفت: ما به غربی‌ها انتقاد می‌کنیم که آن‌ها بحث و تحقیق درباره هولوکاست را ممنوع کرده‌اند، خودمان شبیه همین رفتار را درباره فتنه 88 اعمال می‌کنیم یا افرادی را بدون حکم قضایی حصر یا ممنوع‌التصویر می‌کنیم.

- سایت آمریکایی «بازفید» با انتشار چند عکس از سردار "قاسم سلیمانی" ادعا کرد وی در سوریه و نزد نظامیان ارتش این کشور است/ در تصاویر منتشر شده بوسیله سایت بازفید چهره تمامی نظامیان که ادعا می‌شود سوری و یا لبنانی – اعضای حزب‌الله – هستند، مخدوش شده است؛ اما چهره سردار ایرانی کاملا واضح دیده می‌شود. به همین دلیل صحت این تصاویر قابل تایید نیست. 

- سعید لطفی،تهیه‌کننده برنامه "به خانه بر می‌گردیم"، گفت: با توجه به توهین‌ مائده حجاری، کارشناس آشپزی برنامه به مقام شهید والامقام سردار حسین همدانی، او از برنامه اخراج شد. رسانه ملی، جای اینگونه افراد نیست.

- 'روزآنلاین' مدعی شد: با ادامه روند فعلی، احتمال ائتلاف لاریجانی-روحانی در انتخابات، دور از ذهن نیست؛ ائتلافی که نتیجه آن هم ریاست لاریجانی در مجلس را تداوم خواهد داد و هم خیال دولت را از مخالفت‌های پارلمان راحت خواهد کرد.

- 'جب بوش' نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا: باید با نفوذ روز افزون ایران و روسیه در عراق مقابله کنیم/ واشنگتن لازم است که برای مقابله با رشد روز افزون توانایی های موشکی ایران، اسرائیل را به روز آمدترین تجهیزات نظامی مجهز کند و به فکر تحریم های بیشتر بر ضد تهران باشد.

- سایت 'انتخاب' از توزیع بروشور علیه وزیر خارجه در مراسم تشییع سردار همدانی در دانشگاه بوعلی این شهر خبر داد و مدعی شد: دلواپسان، حتی از تشییع پیکر سردار شهید حسین همدانی هم نگذشتند و این درحالی است که این مراسم می‌توانست وحدت‌آفرین باشد.

- پس از خروج ناو آمریکا از خلیج فارس، موشک‌های پاتریوت آمریکایی که از سال ۲۰۱۳ در جنوب شرق ترکیه مستقر شد، از خاک این کشور خارج و به ایالات متحده منتقل شدند.

- 'عادل الجبیر' وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با 'لوران فابیوس' همتای فرانسوی خود، اظهار داشت: 'بشار اسد' سوریه را نابود و مردم خود را آواره کرده است/ موضع ما تغییر نکرده و ما خواستار رفتن اسد هستیم؛ وی نباید نقشی در آینده سوریه داشته باشد.

- مشاور پیشین رئیس سازمان اطلاعات عربستان؛ در مقاله‌ای در روزنامه الاهرام مصر مدعی شد نظام حاکم ایران امنیت اعراب را تهدید می‌کند.

- 'ترکی فیصل' رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان در گفتگو با CNN مدعی شد: روسیه از همراهی با ایران نفعی نمی‌برد/ ایران در امور جهان عرب دخالت می‌کند؛ به اختلافات فرقه‌ای دامن می‌زند؛ سبب ایجاد بی‌ثباتی در منطقه می‌شود و مسکو از همدستی با ایران نفعی نمی‌برد.

- طبق مصوبه مجلس شرط سنی 75 سال در انتخابات مجلس حذف شد.

- 'شیخ خالد بن احمد الخلیفه' وزیر خارجه بحرین، با متهم کردن تهران به حمایت از تروریستم، ادعا کرد: توافق هسته ای بر رویکرد تهاجمی ایران در قبال همسایگانش در خلیج فارس، اثری نگذاشته است.

- بر اساس ادعای یک پایگاه خبری، سردار «عبدالله ضیغمی» با نام مستعار «سردار مشفق»، جزو مفقود شدگان حادثه جان باختن حجاج بیت‌الله الحرام در منا قرار دارد.

- پیرمؤذن نماینده مردم اردبیل: آقای رسایی در حال جمع آوری بیانیه‌ای جهت اعتراض به طرح برجام است./ رسایی در اینستاگرامش نسبت به خبر امروز صبح بعضی از رسانه ها واکنش داده و جمع آوری امضا برای بیانیه را تکذیب کرد.

- اظهارات ظریف در دیدار با سردبیران روزنامه‌های عربی مبنی بر اینکه" ما که توانستیم با کشورهای ابرقدرت توافق کنیم، چرا نتوانیم با برادران عرب خود به توافق برسیم؟" بازتاب گسترده ای را  در بین رسانه های غربی و عربی به همراه داشت و آن را در تقابل سیاست های رهبر انقلاب بر شمردند.

- پایگاه 'وسترن ژورنالیسم' تولید انبوه اژدر پیشرفته والفجر توسط ایران را به توافق هسته‌ای ارتباط داده و می‌نویسد: ایران به تازگی از تکنولوژی جدیدی بهره‌برداری کرده که توافق اوباما با ایران را به مراتب ترسناک‌تر می سازد.

- روزنامه آفتاب یزد با اشاره به سخنان روحانی در خصوص لزوم تغییر در سیاست های اقتصادی، از احتمال کنار گذاشته شدن طیب‌ نیا از وزارت اقتصاد خبر داد.

- اسکات فلاندرز، مدیر مجله پلی‌بوی گفته است که به دلیل رواج و دسترسی آسان به تصاویر و مطالب پورنوگرافیک از طریق اینترنت، عکس‌های برهنه زنان چنان "قدیمی" شده و جذابیت خود را از دست داده که این نشریه انتشار چنین تصاویری را متوقف خواهد کرد.

- العربیه نوشت: عادل الجبری وزیر امور خارجه سعودی بر همسان بودن دیدگاه سعودی و فرانسه درباره سوریه و عراق و دخالت‌های ایران تاکید کرد و گفت رد دخالت ایران در یمن همچون نفی طلوع آفتاب از شرق است.

- محمد علی ابطحی مسئول دفتر خاتمی و از متهمین اصلی فتنه 88 با انتشار عکسی از حضور لاریجانی در هیات دولت خاتمی، از وی بخاطر تصویب برجام تشکر کرد.

- بی بی سی فارسی درباره تاثیر فرهنگی نزدیکی ایران و آمریکا نوشت: فرهنگ آمریکایی، چه خوب و چه بد، جاذبه بالایی، به خصوص برای جوانان کشورهای در حال توسعه دارد. این فرهنگ جایی برای تبعیت مطلق از ولی فقیه یا اعمال نرم‌های دینی از قبیل حجاب باقی نمی‌گذارد.

- احمد شهید، گزارشگر سازمان ملل در امور حقوق بشر که تاکنون به صورت یک طرفه از منابع مشخص و غیرقابل اعتمادی همچون رابطین گروهک تروریستی منافقین برای گزارش‌های خود بهره برده بود، فعالیت غیرقانونی‌اش منجر به حذف زودهنگام او از دایره ساختار حقوق بشری علیه ایران توسط آمریکایی‌ها شد.

- رادیو فردا در گزارشی با عنوان" اقتصاد مداحی در ایران" به بررسی مبالغ دریافتی برخی مداحان کشور پرداخت و نوشت: توسعه و رسمیت یافتن جماعت مداحان نمی‌تواند بدون پیامدهای سیاسی و اقتصادی باشد. بنابراین عجیب نیست اگر این جماعت اینک رسماً خواهان سهم ویژه سیاسی هم شده و تمایل خود برای ارائه لیستی در انتخابات مجلس ابراز کرده‌اند.

- یک نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: نباید انتظاری که از استانداران دولت خاتمی داشتیم را از استانداران دولت روحانی داشته باشیم./ خباز: مردم نگران نحوه برگزاری انتخابات از سوی فرمانداران احمدی‌نژادی هستند!

- 'دویچه وله' با انتشار گزارشی تصویری با عنوان 'حال و هوای صنعت عزاداری در ایران' نوشت: در دهه‌های اخیر صنعت و بازار لوازم عزاداری در ایران از رونق خاصی برخوردار شده است/ بخش اعظم محصولات این بازار، ساخت کشور چین است.

- دولت عربستان در راستای طرح ریاضت اقتصادی برای نجات از کسری بودجه طرح متروی ریاض را متوقف کرده است.

- اسپوتنیک در خبری مدعی شد پس از آنکه روسیه توانست در حملات سنگین هوایی، گروه تروریستی داعش را تضعیف کند، نیروی زمینی ایران و ارتش سوریه بزودی عملیات بازپسگیری شهر حلب را آغاز می‌کنند./ رامی عبدالرحمان، رییس سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، مدعی شده است که نه فقط حزب الله لبنان قوای نظامی اش را در لبنان تقویت کرده، بلکه هزاران نیروی نظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در فرودگاه "حمیم" در لاذقیه پیاده شده اند.

- دوئیچه وله آلمان در گزارشی با عنوان"حضور قاسم سلیمانی در سوریه همزمان با تدارک عملیات حلب" با سوال برانگیز خواندن غیبت سلیمانی در مراسم گرامیداشت حسین همدانی نوشت: منابع رسمی‌ای که عکس سردار قاسم سلیمانی را منتشر کرده‌اند، نوشته‌اند که قاسم سلیمانی در این عکس در حال سخنرانی برای سربازان سوری در شمال سوریه است؛ به تاریخ سخنرانی اما اشاره‌ای نشده است. از سوی دیگر، خبرگزاری آلمان٬ چندی پیش گزارش داد که هزاران نیروی حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران ایران به همراه ارتش سوریه در حال انجام مقدمات حمله به مواضع اپوزیسیون در سوریه هستند. خبرگزاری رویترز نیز اول اکتبر (نهم مهر) از قول دو منبع اطلاعاتی لبنانی خبر داده بود که به تازگی صدها سرباز ایرانی به سوریه اعزام شده‌اند .

- رویترز با گزارشی با اشاره به نزدیک بودن نبرد بزرگ در استان حلب مدعی شد:«دیگر این امر پنهان نیست که هزاران ایرانی اکنون در سوریه هستند و نقش آنها بنیادین است».

- رادیو فردا مدعی شد که روزنامه «الاخبار» نوشته است که ایران روز سه‌شنبه نخستین گروه از نیروهای سپاه پاسداران را به سوریه گسیل کرده است که قرار است به منظور آغاز مرحله نخست «عملیات بازپس گیری مناطق شمال غرب سوریه» به ارتش سوریه و واحدهای حزب‌الله لبنان بپیوندند.

- 'هادی حیدری' کاریکاتوریست روزنامه های اصلاح طلب در تمسخر اوضاع منتقدان برجام ، کاریکاتوری را با عنوان 'سلفی دلواپسان در پی تصویب برجام' در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است.

- سایت الف منتسب به احمد توکلی نماینده مجلس در یادداشتی در مورد سرنوشت برجام در مجلس با عنوان" نه شأن مجلس حفظ شد و نه حرمت تشخیص مصلحت!" نوشت: آنچه دیروز اتفاق افتاد رأی مجلس به مصلحت بود که این خلاف جایگاه واقعی خانه ملت است. یک تصمیم شبانه، دستور کاری برای مجلس ترتیب داد تا به مصلحتی غیر از فهم کارشناسی‌اش رأی دهد. رأی به برجام حق بود اما نه در این فرآیند.

- 'ابو محمد الجولانی' سرکرده جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه در یک پیام صوتی جدید، برای کشتن 'بشار اسد' رئیس جمهور سوریه مبلغ 3 میلیون یورو و برای 'سیدحسن نصرالله' دبیرکل حزب‌الله لبنان مبلغ 2 میلیون یورو جایزه تعیین کرد.

- بی بی سی فارسی در گزارشی به تحلیل چگونگی تصویب جزئیات طرح برجام مدعی شد: بسیاری از نمایندگان حضور آقای حجازی در جلسه شب رای گیری را نشانگر موافقت رهبر ایران با تصویب سریع طرح اجرای برجام تلقی کردند. این بار کسی از دفتر رهبری وارد موضوع هسته‌ای شد که برای تعدادی از نمایندگان حجت را تمام کرد و تصویب طرحی را که انتظار می‌رفت دست کم چند ساعت به طول انجامد، در بیست دقیقه به پایان رساند./ آن طور که علی لاریجانی می‌گوید، جلسه مشترک او و علی شمخانی با آقای حجازی درست یک شب پیش از رای گیری برای تصویب طرح جزییات برجام، مستقیما ربطی به نظر رهبری درباره آن نداشته باشد.اما قطعا تصویب طرحی که به نوعی نقطه پایانی ۱۲ سال مذاکره ایران و قدرت‌های جهانی بوده در ۲۰ دقیقه، می‌تواند برای بسیاری این‌گونه برداشت شود که حضور او در جلسه سه‌جانبه بیت رهبری، مجلس و شورای عالی امنیت ملی در این تصمیم‌گیری تأثیر تعیین کننده ای داشته است./ در پی نقل مطالب غلط و خلاف واقع مبنی بر نقش مستقل برخی مسئولین دفتر مقام معظم رهبری در روند رسیدگی قانونی طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»، روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این مطالب خلاف واقع و فاقد اعتبار است.

- حجت الاسلام میرتاج الدینی در گفتگو با خبرآنلاین: از خود آقای احمدی نژاد شنیدم که گفتند نه خودشان  وارد انتخابات می شوند و نه لیست می دهند. معتقدم که مصحلت است که همین کار را بکنند یعنی نه لیست بدهند نه کاندید شوند. در جلسه دولت، آقای احمدی نژاد به آقای صالحی گفت اگر بطور مستقیم از طرف رهبری اجازه داری که با آمریکا در مورد مذاکرات هسته ای صحبت کنی ایراد ندارد، بروید. ولی غیر از آن باشد من مسئولیتی را نمی پذیرم./ احمدی نژاد لیست جداگانه بدهد شکست می‌خورد/ صداوسیما برای مجلس و دولت و قوه قضاییه نیست. الان طوری شده که صداوسیما از قوه قضاییه هم نمی تواند انتقاد کند، یکبار انتقاد کرده بود، آنها هم خیلی محکم موضع گرفتند و گفتند اینها خیال می کنند صداوسیما ملک شخصی خودشان است!/ حرکات آقای احمدی‌نژاد خیلی نمی‌تواند بر برند اصولگرایی تاثیرگذار باشد. برخی افراد رفتارها و تصمیمات انفرادی می گیرند و از جریان خارج می شوند و انفرادی بروز پیدا می کنند./ احمدی نژاد با مادر چاوز دست نداد.

- یک منبع آگاه خبر شهادت سردار فرشاد حسونی‌زاده فرمانده اسبق تیپ صابرین مدافع حرم حضرت زینب (س) و حاج حمید مختاربند مسئول سابق ستاد تیپ یکم حضرت حجت اهواز در سوریه را تائید کرد./ 'رادیو فرانسه' با اشاره به شهادت دو تن از فرماندهان سپاه در سوریه، نوشته است: این درحالی است که مقامات سپاه پاسداران همواره تاکید کرده‌اند که در سوریه نیروی نظامی ندارند و فقط مستشاران نظامی آنها در این کشور حضور دارند.

- سایت دوئیچه وله در خصوص نقش مجلس در تصویب برجام مدعی شد: آنچه تصویب شده بیشتر جنبه نمایشی و تزیینی دارد. اساسا مجلس ایران اختیار یا قدرتی برای ایجاد تغییرات در توافق‌نامه هسته‌ای ندارد/ این سایت مدعی شد: در حقیقت آن روز که آقای خامنه​ای آقای ظریف و آقای روحانی را مامور کردند بروند این مذاکرات را انجام بدهند و در طول مذاکرات هم گام به گام ایشان نتیجه مذاکرات را رصد کردند، در حقیقت اجزا چگونگی این در آن برنامه مشترک یا در نقشه راه آمده است.

- 'صندوق بین‌المللی پول' در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایران از سه‌ درصد در سال ٢٠١٥ به منفی 0.5 تا منفی ٥‌ درصد در سال ٢٠١٦ خواهد رسید و مقدار دقیق آن بستگی به زمان لغو تحریم‌ها دارد.

- در پی تغییر مدیریت کمپانی توییتر، این شبکه اجتماعی شناخته شده آنلاین شاهد تغییراتی بزرگ در راستای افزایش مجدد میزان رشد است. توییتر روز گذشته اعلام کرد هشت درصد کارکنان بین‌المللی‌اش خصوصا در بخش مهندسی تعدیل شده‌اند.

- حسین دهباشی کارگردان فیلم انتخاباتی روحانی در صفحه شخصی خود خطاب به مخالفان برجام در مجلس نوشت: لازم است به خاطر همه دانش، خلوص، صبوری و غیرتی که برای جلوگیری از تصویب عهدنامه ننگین برجام به خرج دادید با تمام وجود از شما تشکر شود.

- سخنگوی داعش در پیامی صوتی کشته شدن "فاضل الحیالی" مشهور به "ابو مسلم الترکمانی" معاون ابوبکر البغدادی و مرد شماره دو داعش را تائید کرد.

- رادیو فردا در  مطلبی با عنوان " همدانی و سپاهیان قدرتی در خدمت خودکامه" مدعی شد: مرگ ژنرال همدانی را می‌توان نشانه افزایش فعالیت‌های حکومت در حفظ بشار اسد و سرکوب مخالفان بشمار آورد. در واقع او قربانی مداخله حکومت در جنگ داخلی سوریه شد. در عین حال کشته شدن وی آسیب پذیری نیرو‌های نظامی ایران در سوریه را نیز به نمایش می‌گذارد./ احتمالا ژنرال همدانی در تشکیل گروه «قوات‌الرضا» به عنوان یک گروه نظامی از شیعیان سوریه نیز نقش داشته است. فعالیت‌های او در سوریه به مراتب فرا‌تر از حفظ حرم بود که علاوه بر نیرو‌های حکومتی پاره‌ای از نیرو‌های سنتی شیعی نیز در این حوزه فعال هستند./ دیگر فعالیت‌های او در سوریه در ارتباط با گروه‌های موسوم به «کشاب» بود. این گروه‌ها برای فعالیت‌های فرهنگی تشکیل شده‌اند و از گروه‌های موسوم به «حلقه‌های صالحین» در بسیج ایران الگو گرفته‌اند./ او محمود احمدی‌نژاد را به «ابوالحسن بنی صدر» تشبیه کرد و گفت: «حلقه یاران احمدی‌نژاد خطرناک‌ترین جریان پس از فتنه ۸۸ است». او تا آخرین لحظه عمر از اقتدار گرایی در سیاست داخلی و ستیزه جویی در سیاست خارجی حمایت کرد و به جریانی از نیرو‌های سپاهی تعلق داشت.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها