وی با تأکید بر اینکه همه مدیران و مسئولان دستگاهها باید در سطوح مختلف بهدرستی وظایف خود را بشناسند، تصریح کرد: نمیشود مسئولیتی را به شخصی داد که آموزشهای کافی را در مقابل مراجعه مردم نداشته باشد.
خدمتگزار ادامه داد: مردم باید وظایف دستگاهها و امکانات و اعتبارات آنها را بهخوبی بشناسند تا در مراجعه به دستگاهها متوجه پاسخگویی از طرف آنها شوند.
وی بیان داشت: در مقابل دستگاهها نیز وظیفهدارند بر اساس اعتبارات و جایگاه قانونی بهوقت و مطالبات مردم توجه ویژه داشته و پاسخ گوی آنها باشند.
استاندار خراسان جنوبی بابیان اینکه خوشرفتاری و برخورد زیبنده کارمند میتواند بسیار اثربخش باشد، افزود: همه ما موظفیم مردم را که بهعنوان بزرگترین سرمایه نظام قلمداد میشوند توجه خاص و جدی داشته باشیم.
وی خواستار پاسخگویی درست به حقوق مردم بدون توجه به دیدگاههای سیاسی شد و گفت: نباید هیچگاه در بررسی خواستههای مردم دیدگاه خطی لحاظ شود.
خدمتگزار بابیان اینکه گاهی مسائل اخلاقی را فراموش میکنیم، گفت: باید فرهنگ ظاهرسازی، تملق، بیاحترامی و کمتوجهی به شخصیت و جایگاه افراد را از بین ببریم.
استاندار خراسان جنوبی گفت: همه باید احساس کنند در جامعهای که مملو از آسایش و کرامت و امنیت است زندگی میکنند.
وی بابیان اینکه مردم و دستگاهها باید به هم اعتماد داشته باشند، ادامه داد: به این طریق میتوانیم بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در نظام اداری و بخشهای مختلف وجود دارد را برطرف کنیم.
خدمتگزار با تأکید بر اینکه راستگویی و پرهیز از رفتارهای ناشایست در دستور کار دستگاهها قرار گیرد، افزود: امیدواریم بتوانیم در استان منشأ خدمت خالصانه و صادقانه برای مردم باشیم.