کدخبر: ۸٤۱۲۸
۰۲ اسفند ۱٤۰۲ ساعت ۱۰:۵٦
چاپ

فردا، آغاز تبلیغات انتخابات مجلس؛

نامزد‌های انتخابات با رعایت قانون، اخلاق و اصل انصاف رقابتی سالم داشته باشند

بیرجندرسا-رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی: از نامزدهای انتخاباتی می‌خواهیم رعایت قانون، اخلاق و اصل انصاف را در تبلیغات مدنظر داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان با بیان اینکه از فردا، سوم اسفند تبلیغات رسمی نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود، گفت: قانون برای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در حوزه‌های مختلف و برخورد با آن و نظارت بر انتخابات در مراحل مختلف راهکار‌های مشخص و روشنی پیش بینی کرده است.
حجت الاسلام یعقوبی افزود: نامزد‌های حاضر در صحنه انتخابات در نظر داشته باشند که مجریان و ناظران و دست اندرکاران حوزه انتخابات با هیچ فردی در حوزه رعایت قانون تعارف نخواهند داشت.
وی  با بیان اینکه همه نامزد‌ها را به رعایت کامل اصل تقوا، اخلاق و قانون توصیه می‌کنیم گفت: تمامی فعالیت‌های نامزد‌ها چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی رصد می‌شود.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان افزود: اگر نامزدی موارد لازم را رعایت نکند ممکن است منجر به تجدید نظر در صلاحیت وی شود.


حجت الاسلام یعقوبی گفت: طبق ماده ۶۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان تا قبل از صدور اعتبارنامه منتخبان مجلس می‌تواند نسبت به بررسی مجدد صلاحیت افراد ورود کرده و اعلام نظر کند.