کدخبر: ۸٤۳۰۲
۱٦ اسفند ۱٤۰۲ ساعت ۱۰:۵۸
چاپ

پیام تسلیت فرماندهان انتظامی و مرزبانی خراسان جنوبی در پی شهادت مدافع امنیت

بیرجندرسا-فرماندهان انتظامی و مرزبانی خراسان جنوبی در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت ستوان یکم "علیرضا موذن" از نیروهای هنگ مرزی نهبندان را تبریک و تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از پایگاه خبری پلیس در پیام فرمانده انتظامی خراسان جنوبی که روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است: شهادت افتخار عظیمی است که تنها نصیب بندگان خاص خدا می‌شود، افتخار دفاع از امنیت وطن توفیق مضاعفی برای شهیدان این مرز و بوم است که گام در صیانت از امنیت و آسایش میهن عزیزمان نهاده‌اند.

سردار حسن شجاعی نسب افزود: غایت آرزوی همه رزمندگان شجاع که زندگی خود را وقف خدمت صادقانه و خالصانه و دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند، آرمیدن در جوار قرب الهی و پوشیدن خلعت شهادت است و شهد نوشین شهادت گوارای روح مقدس شهدای گرانقدر عرصه برقراری نظم و امنیت به ویژه شهید گرانقدر مرزبانی باشد.

وی اظهار کرد: ایثار و از خودگذشتگی زیبنده انسان‌های فداکار و جان برکفی است که همواره در جهت رسیدن به معبود برای خدمت به مردم تلاش و مجاهدت می‌کنند و در این راه از سلامت و جان خود می‌گذرند تا همچون مجاهد فی سبیل الله برای عزت و سربلندی کشور تلاش کنند.

اینجانب شهادت ستوان یکم مرزبان "علیرضا موذن" جمعی فرماندهی مرزبانی استان خراسان جنوبی را که در دفاع از آرمان‌ها و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در درگیری با اشرار مسلح در نقطه صفر مرزی جان خود را نثار کرد به محضر امام عصر (عج)، فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، فرماندهی و کارکنان مرزبانی استان، خانواده محترم این شهید گرانقدر و مردم ولایتمدار خراسان جنوبی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات این شهید والامقام را از درگاه الهی مسئلت دارم.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی هم در پیامی اظهار کرد: غایت آرزوی همه رزمندگان شجاع که زندگی خود را وقف خدمت صادقانه و خالصانه و دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند، آرمیدن در جوار قرب الهی و پوشیدن خلعت شهادت است و شهد نوشین شهادت گوارای روح مقدس شهدای گرانقدر عرصه برقراری نظم و امنیت کشور به ویژه شهید ستوان یکم "علیرضا موذن" باشد.

سردار حسین دهکی افزود: بی شک یاد و خاطره ایثار و از خودگذشتگی فرزندان برومند فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به ویژه مرزبانی استان، آنانی که با تأسی از آیه شریفه (تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنفُسِکُمْ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ)) جان خود را در راه ایجاد نظم، آرامش و مبارزه با معاندین کور در طبق اخلاص گذاشته، در فکر و ذهن مردم قدرشناس ایران اسلامی جاودانه خواهد ماند.

وی عنوان کرد: قاچاقچیان و معاندین نظام که امنیت کشور را نشانه رفته‌اند، بدانند این شرارت‌ها هرگز خللی در عزم راسخ حافظان نظم و امنیت وارد نخواهد ساخت و سبزپوشان و مرزبانان جان برکف همواره تا آخرین قطره خون خود حافظ این مرز و بوم هستند و ادامه دهنده راه همرزمان شهیدشان خواهند بود.

اینجانب شهادت ستوان یکم علیرضا موذن از دلاورمردان غیور و سلحشور مرزبانی استان، هنگ مرزی نهبندان و فرمانده پاسگاه مرزی چاه‌مگو که در درگیری با اشرار مسلح شهد شیرین شهادت را نوشید را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، خانواده معظم و معزز آن شهید و مجموعه مرزبانی استان تبریک و تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال، علو درجات این شهید عزیز و سکینه و آرامش قلبی، صبر جمیل و اجر جزیل برای خانواده داغدارش خواستارم.

شهید مرزبان "علیرضا موذن" شامگاه سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه در نقطه صفر مرزی خراسان جنوبی در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی شب گذشته اعلام کرد: نیروهای جان برکف مرزبانی حین انجام ماموریت حفظ و حراست از مرز در منطقه مرزی "چاه‌مگو" با اشرار مسلح درگیر شدند و آنها را در صفر مرز زمین‌گیر کردند.

سردار دهکی افزود: در این درگیری سه نفر از مرزداران مجروح شدند که یک نفر آنها حین انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی گفت: شهید ستوان یکم علیرضا موذن مجرد و اهل شهرستان بیرجند است.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.