کدخبر: ۸٤٦۵۵
۲۹ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۱۹:۱۳
چاپ

۲۸۷ شعبه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف دایر می‌شود

بیرجندرسا-رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اعلام کرد: تعداد شعب پیش بینی شده برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" ۲۸۷ شعبه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایرنا،سید محمدرضا طالبی روز چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات استان افزود: از این تعداد ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار است.

وی با اشاره به افزایش تعداد شعب اخذ رای در مرحله دوم انتخابات برای افزایش سرعت رای گیری گفت: در مرحله دوم انتخابات تعداد ۲ شعبه سیار به این حوزه انتخابیه اضافه شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از ابلاغ برنامه‌ زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط وزارت کشور خبر داد و افزود: براساس این برنامه زمان‌بندی حرکت خواهیم کرد که عقب‌ماندگی از برنامه نداشته باشیم.

وی بیان کرد: کد انتخاباتی ۲ منتخب حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف که در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ بیشترین آرا را کسب کردند و در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند، اعلام شده که اطلاع‌رسانی لازم برای این نامزدها صورت می‌گیرد تا در تبلیغات خود استفاده کنند.

طالبی گفت: جلسه توجیهی برای ۲ نامزد حوزه انتخابیه با حضور اعضای کمیته بازرسی و هیات نظارت برگزار و توصیه‌های لازم داده خواهد شد.

وی از فرمانداران سه شهرستان این حوزه انتخابیه خواست تا هفتم اردیبهشت ماه اعضای شعب اخذ رای را مشخص و در سامانه مربوطه ثبت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی افزود: ارائه آموزش‌ها به اعضای شعب اخذ رای از هشتم اردیبهشت ماه در راستای یادآوری در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تعرفه‌ها براساس درخواست فرمانداران از وزارت کشور پیگیری شده که در موعد مقرر تحویل استان خواهد شد همچنین با توجه به مهاجرت برخی شهروندان یه مناطق روستایی در روزهای تعطیل، فرمانداران این موضوع را در توزیع تعرفه‌ها مدنظر قرار دهند.

طالبی با تاکید بر آسیب‌شناسی مرحله اول انتخابات و رفع نقاط ضعف گفت: شعب اخذ رای مجدد به لحاظ آنتن‌دهی و پوشش ارتباطی توسط مسئولان مربوطه بررسی شود ضمن اینکه در مرحله اول انتخابات وضعیت پوشش تلفن همراه در تمامی شعب اخذ رای مناسب بود.

وی افزود: در مرحله اول انتخابات استان هیچ گونه تخلفی در استان نداشتیم و در این مرحله هم تاکید ما بر بی‌طرفی مجریان در روند برگزاری انتخابات و اجرای قانون است.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: قانونمنداری از مهمترین اصول برگزاری انتخابات در کشور است و تمامی عوامل برگزاری انتخابات وظیفه دارند تا مطابق قانون به وظایف خود بپردازند.

وی با تاکید بر بکارگیری همه ظرفیت‌های قانونی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: اعتبارنامه سه منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه»، «قاینات و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» صادر شده و در حال طی مراحل اداری است تا تحویل آنان شود.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است که هر کدام از این چهار حوزه انتخابیه یک کرسی نمایندگی دارد.

با اعلام نتایج رسمی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، منتخبان حوزه‌های انتخابیه "قاینات و زیرکوه"، "نهبندان و سربیشه" و "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه" مشخص شدند و ۲ نامزد حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" که آرای بیشتری کسب کردند، به دور دوم رفتند.