کدخبر: ۸٤۸۰۳
۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳ ساعت ۲۰:۱۰
چاپ

استاندار: توسعه خراسان‌ جنوبی شتاب گرفته است

بیرجندرسا-استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه استان در سال‌های اخیر شتاب گرفته و خراسان جنوبی در حال جهش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی استانداری،جواد قناعت عصر یکشنبه در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی افزود: این استان با توجه به داشتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و دانشگاهی برای توسعه نیاز به کمک و مساعدت خیرین و مسئولان دارد.

وی گفت: خیرین و مسئولان دولتی باید به سه دلیل به استان خراسان جنوبی توجه کنند؛ اول اینکه از استان به دیار علم و ایمان یاد می‌شود و پدران علم زیادی تقدیم کشور کرده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این استان را به علما و مفاخر آن و استان دانشگاهی می‌شناسند، تصریح کرد: خراسان جنوبی در موضوع علما، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها ممتاز و برجسته است لذا جا دارد به آن توجه ویژه شود چون در مباحث علمی حرف برای گفتن زیاد دارد.

وی وجود مردم انقلابی و ولایی را از دیگر ویژگی‌های این استان برشمرد و گفت: مردم استان پای کار، بصیر و دارای قدرت سیاسی بالا هستند که هر جا نظام نیاز دارد از جمله انتخابات مختلف نقش خود را به درستی ایفا می‌کنند.

قناعت عنوان کرد: مشارکت مردم در انتخابات اخیر بسیار بالا بود و در جایگاه دوم کشور قرار گرفت همچنین خراسان جنوبی در کمک به اعتاب مقدسه مانند ساخت صحن حرم امام محمد باقر (ع) در بین ۶ استان در کشور رتبه نخست را دارد.

وی افزود: در گذشته به این استان کم‌توجهی شده لذا در زیرساخت‌ها عقب هستیم اما در دولت سیزدهم زیرساخت‌های استان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اقداماتی از قبیل طرح راه‌آهن با ۱۵ قطعه فعال و انتقال آب از دریای عمان بعد از گذشت ۲۴ سال خشکسالی در حال انجام است.

وی ادامه داد: نیمه دوم امسال مرحله چهارم طرح انتقال آب از دریا انجام و تا پایان سال ۱۴۰۴ آب دریا به استان‌ منتقل می‌شود.

قناعت گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن با واگذاری زمین به متقاضیان، طرح انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه با ۴۰ هزار میلیارد ریال در فاز نخست از دیگر اقدامات است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که همیشه خراسان جنوبی از آن رنج می‌برد خام‌فروشی محصولات راهبردی یا مواد معدنی است که اکنون شاهد اتفاقات خوب و فرآوری این محصولات هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه توسعه در استان با شتاب بالا در حال انجام است افزود: طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم است که در استان نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به همه این اقدامات و ظرفیت‌ها استان در حوزه مدرسه‌سازی نیاز به توجه ویژه خیرین دارد.

قناعت ضمن قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز گفت: امیدواریم با توجه به نیازهای استان کمک‌های خیرین همچنان ادامه یابد تا شاهد شکوفایی بیش از پیش استان نسبت به گذشته و رفع نیاز دانش آموزان باشیم.

در این مراسم با حضور استاندار خراسان جنوبی، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، مسئولانی از سازمان نوسازی مدارس و مدیران استانی از کتاب خاطرات و تمبر یادبود خیر مدرسه‌ساز دکتر داریوش گنجی رونمایی شد.

تجلیل و قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز استان برنامه دیگر بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی بود.

پربیننده ترین ها