کدخبر: ۸٤۹٤۰
۲۰ اردیبهشت ۱٤۰۳ ساعت ۱۸:۱۵
چاپ

تدابیر لازم برای رأی گیری در نقاط روستایی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف اندیشیده شد

بیرجندرسا-رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: تدابیر لازم برای رأی گیری در نقاط روستایی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف اندیشیده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،علی فاضلی فرد، امروز ۲۰ اردیبهشت با بیان این مطلب به رسانه ها بیان کرد: با توجه به تعدد روستاها در سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف، پیش بینی های لازم برای اخذ رأی مردم در مناطق روستایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به دور دوم کشیده شد، تصریح کرد:  در ۲۱ اردیبهشت امسال با حضور پر شور مردم انقلابی و متدین حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف تکلیف تنها کرسی باقی مانده مجلس در خراسان جنوبی مشخص می‌شود.

فاضلی‌فرد گفت: برای برگزاری باشکوه این دوره از انتخابات همه ظرفیت های لازم پیش بینی شده و کلیه دستگاه‌های اجرایی پای کار هستند.

فرماندار بیرجند با اشاره به افزایش دو شعبه سیار در این شهرستان، اظهار کرد: در شهرستان بیرجند ۱۸۸ شعبه برای اخذ رأی مردم در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۳۸ شعبه ثابت و ۵۰ شعبه سیار، ۶۳ شعبه روستایی و  ۱۲۵ شعبه هم شهری هستند.

وی با بیان اینکه در این مرحله دو شعبه هم به شعب سیار شهرستان اضافه شده، افزود: در دور دوم انتخابات با توجه به فصل بهار و عزیمت بسیاری از مردم به روستاها و تفرجگاه‌ها، پیش بینی شده تعرفه های مورد نیاز به اندازه کافی تأمین شود. 

فاضلی‌فرد گفت: در دورترین نقاط حوزه انتخابیه صندوق اخذ رأی مستقر خواهد شد و رأی مردم را اخذ خواهیم کرد.

فرماندار بیرجند با اشاره به بارش‌های سیل آسای هفته‌ گذشته و وقوع سیل در مناطق مختلف شهرستان بیان  کرد: همه مسیرهای روستایی بازگشایی شده و جاده‌های اصلی روستایی در حال تیغ زنی است تا در زمینه اخذ رأی مردم با مشکلی مواجه نشویم.

رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف با بیان اینکه مردم برای سرنوشتشان دل می‌سوزانند و قطعاً در این مرحله هم با شور و نشاط پای صندوق خواهند آمد، بیان کرد: مردم می توانند با به همراه داشتن یکی از ۵ مدارک هویتی معتبر(کارت ملی، شناسنامه، گذر نامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت) در انتخابات شرکت کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه متولدین ۱۳۸۵/۰۲/۲۱ به قبل می توانند در دور دوم شرکت کنند، تصریح کرد: در این مرحله از انتخابات، صرفاً افرادی که در مرحله نخست در همین حوزه (بیرجند، درمیان و خوسف) رأی داده اند و کسانی که در مرحله اول انتخابات در هیچکدام از حوزه های انتخاباتی کشور شرکت نکرده اند، می‌توانند رأی خود را به صندوق اخذ رأی بیندازند.

پربیننده ترین ها