کدخبر: ۲۹٦۲
۳۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵٦
چاپ

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند مطرح کرد:

مسئولان سخن مردم را بپذیرند و راستگویی را به عنوان یک ارزش مهم قلمداد کنند/انتخاب دکتر روحانی نشان دهنده اعتماد مردم به روحانیت است

مسئولان سخن مردم را بپذیرند و راستگویی را به عنوان یک ارزش مهم قلمداد کنند/انتخاب دکتر روحانی نشان دهنده اعتماد مردم به روحانیت است

بیرجندرسا، امام جمعه بیرجند با اشاره به خلق حماسه بزرگ سیاسی توسط مردم گفت: انتخاب دکتر روحانی نشان دهنده اقبال و اعتماد دوباره مردم به روحانیت و عالم دینی معتدل است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اخلاص را یکی از نتایج تقوا دانست و با اشاره به این روایت که «اعمالتان را برای خدا خالص کنید»افزود: اخلاص حریت، شخصیت و آگاهی می‌آورد.

وی  آیه مبارکه «الم نشرح لک صدرک»، شرح صدر را نشانه بزرگ شدن انسان دانست و گفت:این شرح صدر نتیجه آگاهی، علم و بصیرت است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی زندگی پیامبر را سرشار از خلوص دانست و از بین بردن ریا و تزویر و نفاق در جامعه را یکی از مهم ترین رسالت‌های پیامبر اکرم (ص) بر شمرد.

رضایی بیرجندی یکی ازعوامل بروز ریا در جوامع را رفتار مسئولان جامعه برشمرد و افزود: اگر مسئولان سخن مردم را بپذیرند و راستگویی را به عنوان یک ارزش مهم قلمداد کنند، جامعه به سمت صداقت و راستگویی حرکت می‌کند. اما اگر مسئولان رذایل اخلاقی همچون دروغ و ریا و تزویر را به صورت ارزش‌های اجتماعی درآورند، جامعه نیز به سمت دروغگویی و ریا حرکت می‌کند.

وی حب جاه و مقام، عدم برخورداری از شخصیت سالم و طمع ورزیدن به آنچه در دست سایرین است را مهم‌ترین عوامل گرویدن افراد به ریاکاری دانست و ادامه داد: افرادی که اعتقاد راسخ قلبی به خداوند متعال داشته باشند، هیچ گاه به سمت ریاکاری سوق پیدا نمی‌کنند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به این موضوع که بهشتیان و جهنمیان اخروی در دنیا نیز بهشتی و جهنمی هستند گفت: مومن باید در هر جا که پا می‌گذارد زیبایی و آرامش ایجاد کند. مومن هیچ گاه آتش افروزی نمی‌کند.

رضایی با اشاره به ویژگی‌ها و نشانه‌های افراد ریاکار در روایات اظهار داشت: این افراد زمانی که تنها هستند احساس کسالت می‌کنند اما زمانی که بین مردم حضور پیدا می‌کنند علی رغم کسالت باطنی خود را شاداب و با نشاط نشان می‌دهند.

وی افزود: اگر دیگران از کار افراد ریاکار تعریف و تمجید و ستایش کنند، میزان کارشان افزایش می‌یابد، اما اگر کارشان با تمجید دیگران همرا نشود کاهش یافته و از بین می‌رود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به کاربردهای واژه «ریا» در قرآن، تعداد تکرار این کلمه در قرآن را پنج بار دانست و افزود: از منظر قرآن فرد ریاکار به خداوند و روز قیامت ایمان نداشته و رفیق و همنشین شیطان است.

امام جمعه بیرجند محروم شدن از محبت خداوند را از پیامدهای ریاکاری دانست و افزود: طبق روایات، خداوند متعال عملی را که حتی یک ذره ریا در آن باشد را قبول نمی‌کند.

رضایی بیرجندی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش روی، به شهادت دکتر چمران اشاره کرد و اظهار داشت: چمران فردی بود که در بالاترین سطوح علمی و زندگی دنیوی قرار گرفته بود، اما به خاطر آرمان‌هایش همه آن‌ها را رها کرد و با حضور در میان رزمندگان پاک لبنانی، رزمندگانی راسخ تربیت کرد.

وی مقاومت فعلی لبنان را حاصل تلاش شهید چمران دانست و افزود: این روز با عنوان بسیج اساتید نیز نامگذاری شده که اساتید دانشگاهی و حوزوی ما باید تلاش کنندبا الگو قرار دادن این شهید دانشمند، پاکی، علم و تقوای چمران را در جامعه حفظ کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به در پیش بودن روز تبلیغ و اطلاع رسانی و صدور فرمان امام خمینی مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی باید یک سازمان به روز و همراه و همگام با مردم بوده و در عمل به وظایفش کوشا باشد.

رضایی با اشاره به نامگذاری هفته پیش رو با عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب؛ آب را به مانند جان آدمی دانست و افزود: دور از شأن ماست که آب آشامیدنی را در غیر مصارف صحیحش استفاده کنیم.

وی با اشاره به کویری بودن استان اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آبی در سطح استان، باید همه مسئولین و مردم نهایت صرفه جویی در مصرف آب را مبذول دارند.

امام جمعه بیرجند با شاره به سوء قصد به مقام معظم رهبری در ششم تیر ماه اظهار داشت: از خداوند منان سپاسگذاریم که این سوء قصد را بی نتیجه گذاشت و این وجود پر برکت را برای انقلاب حفظ کرد.

رضایی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ولادت امام عصر (عج)، ایشان را امام عاقلان، آگاهان، عالمان، عارفان، پاکان و متقیان دانست و افزود: اگر روزی برسد که همه مساجد و مراکز علمی ما کانون آگاهی دهی شوند، شاید بتوانیم ذره‌ای از وجود امام زمان(عج) را درک کنیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی امام زمان را قلب و روح عالم امکان دانست و افزود: عده‌ای با طرح خرافاتی در رابطه با امام زمان(عج) و گذاشتن کرسی برای ایشان، به حضرت‌شان و مذهب تشیع که زنده ترین مکتب دنیا است ظلم کردند.

رضایی در پایان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب اظهار داشت: این انتخاب نشان می‌دهد که مردم بعد از سالها دوباره به عالم دینی معتدل اقبال کرده و به روحانیت اعتماد کردند، که ما خداوند را بابت این موضوع سپاسگذاریم.باید تلاش کنیم که از فرصت به وجود آمده بعد از حضور حماسی مردم نهایت استفاده را ببریم.

وی با شااره به اولین مصاحبه رسمی رئیس جمهور منتخب گفت: همانطور که انتظار می‌رفت، دکتر روحانی نیز بر تمام آرمان‌های انقلاب تاکید کرد و در صحبت‌هایش عنایت مولا صاحب العصر و الزمان(عج) و تدبیر و مدیریت رهبر معظم انقلاب را دلیل خلق این حماسه سیاسی عنوان کرد.

/ افضلی نسب/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها