بیرجندرسا-مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشورگفت: بسیج فرهنگیان باید خود را برای هستههای تحول خواه معلمی، که دغدغه مناطق مختلف کشور است آماده کند و برگزاری این دورهها باید کمک کند تا تمامی معلمان دغدغه مند، بار بر زمین مانده تحول در نظام آموزش و پرورش را بردارند و الزام آن هم این است که با یکدیگر همافق شویم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، دکتر صدیقی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور امروز در دوره "مسیر معلمی با محوریت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش" برای معلمان جدید الورود زیر ۵ سال خدمت، خراسان جنوبی گفت: این دوره از دغدغههای فضای معلمی و بسیج فرهنگیان است، که بایستی در راستای آن از ظرفیت فرهنگیان و سند تحول در نظام تعلیم و تربیت که نیاز جدی امروز جامعه است، استفاده شود.
وی، بر همافقی برای رسیدن به آرمانهای تحول در نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: نگاه متفاوت افراد میطلبد که ابتدا مقصود را مشخص کنیم و بعد برای رسیدن به آن تلاش کنیم و نیاز هست که پرسشهای پیرامون این مسئله دقیق تر بیان شود.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور افزود: بسیج فرهنگیان باید خود را برای هستههای تحول خواه معلمی، که دغدغه مناطق مختلف کشور است آماده کند و برگزاری این دورهها باید کمک کند تا تمامی معلمان دغدغه مند، بار بر زمین مانده تحول در نظام آموزش و پرورش را بردارند و الزام آن هم این است که با یکدیگر همافق شویم.
دکتر صدیقی ادامه داد: بایستی در کشور به لحاظ اهمیت مسئله آموزش و پرورش و دقت هایی که باید رقم بخورد افقی را سیر کنیم که در این زمینه نیازمند افراد نخبه، اندیشمند، متفکر و صاحبان ایده و طرح هستیم که متأسفانه تعداد آنها در کشور بسیار محدود است و البته امروز نیازمند معرفی اینگونه افراد به جامعه هستیم.
وی با بیان اینکه عمق و دقت در نگاه، مسئله پردازی در طرح سوال ها در جامعه بسیار مهم است، گفت: در موضوع تحول در نظام آموزش و پرورش قرائت های متکثری وجود دارد، که البته افراد را به مقایسه این قرائتها مختلف با ديدگاههای حکیمانه و عالمانه رهبر معظم انقلاب دعوت می کنم.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، هر ساله حداقل یک مرتبه در موضوع آموزش و پرورش سخنرانی و گفتگوهایی دارند.
دکتر صدیقی افزود: دیدگاههای رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش و پرورش به دو بخش قبل و بعد از سند تحول تقسیمبندی میشود، که در دوران قبل بیشتر در خصوص ماهیت سند تحول (چیستی و چرایی) را شامل میشود و دوره بعد مربوط به چگونگی سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور است و در واقع به گونهای پاسخ به ضرورتها و نیازهایی است که در این خصوص ظهور کرده و ظهور میکند.
وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ به جامعه فرهنگیان کشور پیامی مکتوب ارائه دادند که راهبردی ترین پیام و نشان از افق دید متفاوت ایشان با سایر افراد است و به نظر بنده؛ رهبر معظم انقلاب در این پیام موضوع آموزش و پرورش را از نقطه صفر شروع میکنند تا به نقطه اجرایی و سند تحول آموزش و پرورش میرسند.
وی ادامه داد: سوال کليدی که رهبر معظم انقلاب در این زمان که افراد و مسئولان ستادی استانها، مدیران کل مناطق حضور داشتند مطرح فرمودند، این است که "چه منطقی پشت آموزش و پرورش، این دستگاه عظیم قرار دارد که نه تنها در ایران بلکه در همه کشورهای دنیا، تشکیلاتی به این عظمت درست میکنند و یک لشکر فرهنگی از دانشآموزان، معلمان و کارمندان و کادر اداری مختلف به وجود می آورند که منطق آنها انسان سازی است." سپس ایشان ۶ تا ۷ سوال اساسی بر مبنای این سوال بیان فرمودند که ذهن ما(فرهنگیان و جامعه آموزش و پرورش) بایستی به آن سمت برود و پاسخ دهد.
دکتر صدیقی اظهار داشت: متأسفانه به این سوالات مهم زیاد توجهی صورت نگرفته است و لازم و ضروری است که امروز ما معلمان و فرهنگیان به این سوال خوب متمرکز شویم و به آن پاسخ دهیم چراکه این مهم میتواند آینده تعلیمی ما را تغییر دهد.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: در طول تاریخ بشریت این چنین دستگاه حجیم و وسیع همچون آموزش و پرورش نداشتیم، البته که علم و تمدن در ایران باستان و تاریخ ایران به وضوح دیده میشود اما نه به این گستردگی که امروز در اقصی نقاط کشور و دنیا وجود دارد و نهادی همچون مدرسه تشکیل شده است.
دکتر صدیقی افزود: امروز ۱۱۵ هزار مدرسه در اقصی نقاط کشور وجود دارد که به عنوان یک شبکه مهم و مویرگی عظیم در حال فعالیت هستند و مدیریت این مهم نیازمند تحول و برنامه ریزی دقیق است.
انتهای پیام/