کدخبر: ۵۲۰۳
۰٤ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۸
چاپ

خطیب موقت نمازجمعه تهران:

ماموریت ما اجرای اسلام ناب محمدی در جامعه است/ روحانی در انتخاب وزیر علوم دچار غفلت نشود

ماموریت ما اجرای اسلام ناب محمدی در جامعه است/ روحانی در انتخاب وزیر علوم دچار غفلت نشود

بیرجندرسا-امام جمعه موقت تهران با اشاره به حرکت رو به جلو و وجود فضای معنوی در دانشگاه‌ها گفت: خدا نکند که دولت دچار غفلت شده و وزیر علوم یا روسایی در دانشگاه‌ها منصوب کند که بوی فتنه می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه تهران به موارد زیر اشاره کرد:

*در مسیر اجرایی و در برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان باید جهت‌گیری و اهداف مشخص باشد. ما نمی‌خواهیم کشوری همچون کشورهای اروپایی، آمریکایی و کشورهای ثروتمند آفریقایی باشیم؛ بلکه ما امت پیغمبر هستیم و ماموریت داریم که اسلام را در جامعه پیاده کنیم.

*در حال حاضر جنگ، جنگ اراده‌هاست و منشا همه آن عزم و اراده انسان‌هاست. همچون پیامبران که جهان را تحت تاثیر خود قرار دادند ما که امت پیغمبر آخرالزمان هستیم نیز باید با صیر و استقامت و اراده‌ای پولادین این مسیر را به پیش ببریم.

*جبهه دشمن ما جبهه استکبار و ارتجاع است که نوچه‌های آن عناد شدیدی با ما دارند ولی ما نشان داده‌ایم که می‌توانیم بر همه مشکلات پیروز شده و از همه جهانیان جلو بیفتیم.

*در 34 سال بعد از انقلاب پیشرفت‌های قابل ملاحظه و فرا استانداردهای جهانی داشته‌ایم و با توجه به روز افزون شدن این پیشرفت‌ها در دهه گذشته یقینا باید آن را دهه پیشرفت و عدالت بنامیم.

*اقتصاد و پیشرفت علمی دو اولویت ما در مسائل کشوری است که دولت بعدی باید از آن جایی که دولت‌های قبلی به آن رسیده‌اند کشور را پیش ببرد.

*امروز دانشگاه‌های ما در مسیر علم و شکوفایی و آرامش قرار دارند و فضای مذهبی پرباری نیز در دانشگاه‌ها برقرار است؛ خدا نکند که دولت دچار غفلت شده و وزیر علوم یا روسایی در دانشگاه‌ها منصوب کند که بوی فتنه می‌دهند؛ یا اینکه جریانات سکولار به عنوان حاشیه در دانشگاه‌ها فضای علمی را کمرنگ کنند.

*نباید مصری‌ها به جان هم بیفتند. سوریه یک عبرت است. برای اینکه در آن جا مقاومت در برابر اسرائیل را در هم بشکنند، جنگ داخلی راه انداختند و بعد به سراغ مصر رفتند. این کارها اسرائیل و دشمنان اسلام را خشنود می‌کند و به نفع منطقه نیست. ما از اثرگذاران مصر توقع داریم که دور هم بنشینند و تا دیر نشده و فاجعه‌ها غیر قابل جبران نشده است چاره‌‌ای را بیندیشند و انقلاب خود را در مسیر اسلام که امت آن اسلامی است بتوانند به ثمر برسانند.

*قرار دادن نام حزب الله در لیست گروهک‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا بی آبرویی است. اسرائیل را که یک رژیم تروریستی است و اصلا برای امور تروریستی تشکیل شده است را در لیست تروریست‌ها قرار نمی‌دهید و همه جا به تروریست‌ها پنا می‌دهید و از آن‌ها حمایت می‌کنید؛ آن وقت گروهی که شان دفاعی دارد را به عنوان یک گروه تروریستی قرار می‌دهید؟!

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.