کدخبر: ۸۵۹۹٦
۲۳ شهریور ۱٤۰۳ ساعت ۲۱:٤۸
چاپ

مسئولیت‌ها باید به اهلش واگذار شود

بیرجندرسا-امام جمعه موقت بیرجند گفت: مسئولیت‌ها باید به اهل آن واگذار شود و افراد در صورتی که توانایی ندارند، مسئولیت نپذیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت‌ الاسلام مهدی رحیم آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلای المهدی (عج) افزود: مردم نیز باید بر عملکرد مسئولان نظارت داشته باشند.

وی گفت: همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی امانتدار انبیا، خون شهدا و اولیای الهی هستند لذا باید دقت کنند تا این ثمرات به اهل آن سپرده شود.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: همچنین مسئولان وقتی می‌خواهند مسئولیتی را به زیردستان بدهند باید توجه ویژه داشته باشند و اهلیت افراد را نسبت به این نظام الهی بدانند و فریب نخورند.

وی گفت: انتظار داریم دولت و رئیس جمهور ما که بسیار صحبت‌های خوبی دارد و مستندات دقیقی از امیرالمومنین و قرآن ارائه می‌کند در این مسئولیت بسیار خطیری که پذیرفته در انتخاب شبکه زیردست از استان‌ها تا شهرستان‌ها افراد کاردان و پیرو اهل بیت و اسلام را انتخاب کنند.

حجت الاسلام رحیم آبادی با گرامیداشت نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) ادامه داد: نهم ربیع الاول حقیقت زندگی بشر در عصر حاضر است و هیچ مناسبتی حتی یوم الله اکبر غدیر در عصر حاضر به این اندازه برای ما پیام ندارد.

وی گفت: وجود مبارک امام معصوم در هر عصر و زمانی و امروز وجود مقدس بقیه الله الاعظم، واسطه همه نعمت‌های الهی بر ما هستند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به رهبری ولی فقیه در زمان غیبت ولی عصر (عج) افزود: در مهمترین مناسبتی که گفته شد حال همه بشر خراب است، مناسب ترین و انحصاری ترین دارو توجه به ولی اعظم خداست.

وی بیان کرد: این افق تاریک در حال روشن شدن است و امام راحل فرمودند همه دستگاه‌هایی که در این مملکت به کار گرفته شدند و امیدواریم در سایر کشورها توسعه پیدا کنند باید برای انقلاب جهانی مهدی موعود آماده شوند.

حجت‌ الاسلام رحیم آبادی با تاکید بر توسل به امام زمان گفت: ملت عزیز، مظلوم و مقتدر ما به بزرگترین ام القرای جبهه مقاومت در مقابل دشمنان تبدیل شده است و این شرایط جز به یُمن و برکت شعاع الهی ولایت فقیه محقق نمی‌شد.

وی با تاکید بر اینکه تنها نسخه نجات و کمال انسان حضرت ولی عصر است و باید دشمنان را ببینیم و بشناسیم افزود: امروز مسلمان و غیر مسلمان، شیعه و سنی فهمیده‌اند و وحدت واقعی این است که دشمن واحد را بشناسیم و در مقابل او ایستادگی کنیم.

خطیب جمعه بیرجند عنوان کرد: کرسی نشین‌های کشورهای به اصطلاح اسلامی که حقیقتا ایادی دست نشانده کفار زمان هستند وحدت را به شکل دیگری معرفی می‌کنند لذا باید دشمن را در عرصه بیرونی و علنی البته در عرصه درونی، مقابله‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بشناسیم.

وی گفت: موشک‌ها و گلوله‌های دشمن از نوع فرهنگی و از طریق فضای مجازی در خانه‌های ما فرود آمده، مشکل ما امروز آمریکا و اسرائیل نیست بلکه نتایج جنگ آنها در درون است.