کدخبر: ۳۹٦۳۲
۲٦ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۲
چاپ

برگزاری طرح قرآن بخوان و ماهی ببر در بیرجند

برگزاری طرح قرآن بخوان و ماهی ببر در بیرجند

بیرجندرسا- عضو پایگاه بسیج مسجد امام حسین(ع) در خصوص هدف از برگزاری این طرح گفت: هدف از اجرای این طرح پیوند هر چه بیشتر اسلام با آداب و رسوم ملی و باستانیست تا در کنار نوروز نسل جدید با آموزه های دینی الفت بیشتری پیدا کنند و بتوانند در راستای ادامه زندگیشان در مسجد فعالیت های گسترده تری را انجام داده و در محدوده مسجد رشد و نمو پیدا کنند.

سجاد اکبری عضو پایگاه بسیج مسجد امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بیرجند رسا در رابطه با طرح قرآن بخوان وماهی ببر اظهار کرد: این طرح 25 و 26 اسفند ماه برای نوجوانان 2 تا 14 سال در مسجد امام حسین(ع) بعد از نماز مغرب عشاء برگزار می شود.

اکبری با بیان اینکه تعداد 150 عدد ماهی به همراه تنگ  در نظر گرفته شده افزود: شب اول حدودا به تعداد  60 نفر داده  شد که این طرح فرداشب هم  ادامه  خواهد داشت امیدواریم که بتوانیم پذیرای نوجوانان و کودکان عزیزمان باشیم.

وی درزمینه تاثیر برگزاری این طرح اظهار کرد: جامعه در حال تغییر بوده و ما نیاز داشته که  متناسب با آن استراتژی های جدیدی به کار ببریم.

عضو پایگاه بسیج ادامه داد: در زمان قدیم مکتب خانه هایی بود که بزرگان ما به آنجا می رفتند و با قرآن آشنا می شدند و قرآن را تلاوت می کردند ولی در حال حاضر با آمدن تکنولوژی های جدید مثل بازیهای کامپیوتری که بچه ها را سر گرم کرده و به طرف دیگری سوق داده ما باید فکر و ایده جدید داشته  و بتوانیم بچه ها را به مسجد جذب کنیم.

اکبری ادامه داد: این روند باعث می شود که بچه ها بیشتر با قرآن آشنا شوند وبهتر بتوانند با قرآن  انس بگیرند.

عضو پایگاه بسیج مسجد امام حسین در خصوص نوشتن اسم مبارک "یا زهرا(س)" بر روی تنگ و تاثیر آن گفت:  این اقدام ابتکارانه باعث نورانی تر شدن سفره هفت سین هم شهریان عزیزمان  با رنگ و بوی فاطمیه می شود.

وی با اشاره به روز عید در کلام امام علی (ع) که فرموده اند:  روزی که در آن گناه نباشد آن روز عید است خاطر نشان کرد: ما با توجه به این حدیث گهربار می توانیم بگوییم در فاطمیه هم می شود برای انسان عید باشد ولی باید حرمت ها را حفظ واول سال شادی هایمان را کمتر کنیم و با انجام برخی از مراسمات مثل برگزاری مراسم سال تحویل در مسجد, برگزاری دعا و با راهکارهای جدید می توانیم تحول جدیدی در این راستا انجام داد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها