کدخبر: ٤۲٦۹۵
۰۱ آبان ۱۳۹٤ ساعت ۱۷:٤۸
چاپ

امام جمعه بیرجند:

واقعه عاشورا، تحول و حیات زندگی انسانها است

 واقعه عاشورا، تحول و حیات زندگی انسانها است

بیرجندرسا- رضایی از امربه معروف و نهی از منکر به عنوان علت اصلی قیام امام حسین (ع) یاد کرد و اذعان داشت: براندازی حکومت ظلم و جور، آوردن اصلاحات، زنده کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر و بنیان گذاری حکومت اسلامی از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر تاسوعا در خطبه های نماز جمعه با اشاره به این که اولیاء الهی و ائمه اطهار(ع)،برای تحقق اسلام به درجه رفیع شهادت نائل شده اند، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به مقام قرب الهی باید تقوی پیشه کنیم.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که متاسفانه امروز داعشی ها، چیزی از اسلام ارائه می دهند که بایستی از آن ترسید، یادآور شد: هر زمانی حسین (ع) خاص خویش را دارد و افراد باید توجه کافی و وافی نسبت به زمان را داشته باشند.

وی به روز تاسوعا به عنوان روزی که متعلق به حضرت ابوالفضل العباس (ع) است اشاره کرد و گفت: ایشان هستی اش را در راه خدا بخشید که امروز ما نیز بخشنده باشیم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به این که بعضی افراد در زندگی خویش ،"شق القمر" و بعضی ها "شق الارض" می کنند، متذکر شد: حضرت ابوالفضل العباس (ع) یکی از بزرگانی بود که "شق القمر" نمود.

حجت الاسلام رضایی اضافه کرد: باید مسلمانان به معنای واقعی حسینی شده و تاسوعا و عاشورای حسینی را قدر بدانند.

وی ضمن تاکید بر  اصل نظارت والدین بر فرزندان در اموراتشان،بیان کرد: افراد و خانواده ها باید بین فرزاندانشان، عقل و اندیشه را احیا نمایند.

امام جمعه بیرجند افزود: احیا کردن عقلانیت و نگاه واقع گرایانه داشتن نسبت به دیگران، اعم از شرق و غرب از جمله مواردی است که باید مورد توجه افراد و خانواده ها قرار گیرد.

حجت الاسلام رضایی در ادامه صحبت هایش با بیان این که دشمن با جمهوری اسلامی و نام آن چندان کاری ندارد، متذکر شد: آنچه مسلم است آن است که عمده کار دشمن،با فرهنگ اسلام ناب و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

وی وجود فضاهای مجازی را، یکی از مخرب ترین راه های نابودی و تخریب جوانان دانست و عنوان داشت: برای مصون ماندن از خطرات این فضاها و سایر مواردی که تهدید کننده جوانان است،باید فرهنگ اسلام و اباعبدالله الحسین (ع) در جامعه و بویژه  بین جوانان و نوجوانان زنده شود.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: امروز مهمترین انتظاری که از مسئولان می رود، آن است که با پیروی از قمربنی هاشم (ع) و اباعبدالله الحسین (ع)، دنباله روی نائب برحقش آیت الله خامنه ای باشند.

وی در اشاره به مناسبت های هفته به سالروز شهادت حاج مصطفی خمینی و روز تجلیل از اسرا و آزادگان اشاره کرد و گفت: همه این مناسبت ها باید به درستی قدر شناخته شود.

امام جمعه بیرجند همچنین ضمن اشاره به شهادت امام سجاد(ع) در 12 محرم الحرام نیز، یادآور شد: حاذق ترین پزشک عالم، امام زین العابدین (ع) بودند.

حجت الاسلام رضایی در پایان با بیان این که ماه محرم الحرام، ابتدای سال معنوی همه ما محسوب می شود، اذعان داشت: امیدواریم که با توکل به خداوند، تاسی از امام حسین (ع) و دوری از خودخواهی و خودبینی سال خوبی را شروع کرده و به پایان برسانیم.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها