کدخبر: ٤۲۸۹۷
۲۰ آذر ۱۳۹٤ ساعت ۰۸:۵۷
چاپ

وقتی آن روی سگ آنفولانزا بالا می آید

وقتی آن روی سگ آنفولانزا بالا می آید

بیرجندرسا- این روزها شاهد ماسک بر روی چهره اکثر مردم شهر هستیم مردمی که دیگر با کراهت از کنار هم رد می شوند اما به راحتی آب دهان خویش و دستمال های کاغذیشان را در معابر عمومی می اندازند و بعد هم می ترسند تا مبادا بیماری آنفولانزا مثل سگ پاچشان را نگیرد !!!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، اخیرا ترس از ابتلا به آنفولانزا در چهره تمام مردم شهر دیده می شود، مردمی که نگرانند تامبادا  دچار این بیماری به ظاهر مرگبارشوند. غافل از اینکه این بیماری سبب مرگ نمی شود و افراد جان باخته خود دارای پیش زمینه بوده اند که از قضای روزگاربه نام آنفولانزا تمام شده است. هرچند نباید این بیماری را  خیلی هم پیش پا افتاده و آسان در نظرگرفت، اما از آن هم نباید غول ساخت.

این روزها شاهد ماسک بر روی چهره اکثر مردم شهر هستیم مردمی که دیگر با کراهت از کنار هم رد می شوند اما به راحتی آب دهان خویش و دستمال های کاغذیشان را در معابر عمومی می اندازند و بعد هم می ترسند تا مبادا دچار این بیماری شوند !!!

با این حرکت آنان مرتکب حق الناسی می شوند که یا از آن غافلند یا خود را به غفلت می زنند .شاید می پندارند حق الناس تنها دست بردن در جبیب دیگری است! شاید نمی دانند یکی از راه های مهم انتشار آنفولانزا و برخی بیماری های دیگرآب دهان است و اینکه میکروب آنفولانزا 8 تا 12 ساعت زنده می ماند و به راحتی سبب ابتلای تعداد زیادی از مردم می شوند؟؟؟ ممکن است  این حرکت ناشی ازضعف فرهنگی افراد جامعه ما باشد. افرادی که نمی دانند با این کار روزانه چه بار گناه سنگینی را به دوش خود می اندازند!!

شاید اگر مشاهده کنندگان این صحنه ها به فرد خاطی تذکرداده و مانع انجام مجدد این  امر شود و به مرور این پدیده زشت از جامعه حذف شود دیگر شاهد شیوه و ترس از انولانزا و دیگر بیماری های واگیردا نخواهیم بود.

  هرچند ما هنوز فقط امر به معروف و نهی از منکر را تنها در حجاب می دانیم !!! همه ما روزانه بارها و بارها  در معابر و امکان عمومی شاهد این ریختن آب دهان و مواردی مشابه این اعمال هستیم و خیلی ساده از برابر ان عبور میکنیم که شاید همین کار باعث گرفتن شدن جان یک نفر در جامعه شود.

« هر بدی که به شما میرسد تنها از جانب خود شماست. سوره نسا ایه 79»

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها