کدخبر: ۸۳۲۱۳
۲۲ آذر ۱٤۰۲ ساعت ۱٤:۲۷
چاپ

دانشگاه بیرجند حائز رتبه هفتم کشور در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است

بیرجندرسا-رئیس دانشگاه بیرجند گفت: دانشگاه بیرجند در بین ۲۰۰ دانشگاه زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رتبه هفتم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایرنا، احمد لامعی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه هفته فرهنگ دانشجویی در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه حوزه فرهنگی دانشگاه به ما کار تیمی و تمرین مدیریت می‌آموزد، اظهار کرد: پرداختن به درس، دانش و پژوهش و مباحث فرهنگی و هنری از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: نمایشگاه توانمندی‌های دانشجویان بسیار فاخر بود و امیدواریم در ادامه نیز شاهد برگزاری برنامه‌هایی باشیم که پویایی و فعالیت دانشجویان را در پی دارد.

وی با تاکید بر اینکه شور، شادابی و نشاط دانشگاه به دانشجو بسته است، تصریح کرد: همه یاوران علمی در خدمت دانشجو هستند و امیدواریم با اتخاذ سیاست‌های خاص و درایت و تدبیر حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شاهد برنامه‌های فاخری مانند هفته فرهنگی باشیم.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: شب گذشته دانشگاه به حضور شهدای گمنام مزین بود که مایه فخر، مباهات و عزت این کشور هستند.

وی بیان کرد: در نمایشگاه توانمندی‌های دانشجویان دانشگاه در محل سالن امید بیش از ۱۰۰ غرفه برای به نمایش گذاشتن تولیدات هنری و صنایع دستی دانشجویان دایر بود که مورد استقبال قرار گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند هم در آیین گفت: پرونده فعالیت‌های حوزه معاونت فرهنگی در یکسال گذشته پرونده خوب و قابل دفاعی است و این جز با حمایت‌های بی‌شائبه هیات رئیسه و رئیس دانشگاه امکان‌پذیر نبود.

حسین فرزانه پور با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه، افزود: با توجه به حوادث سال گذشته، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در نحوه مدیریت بحران تاثیر بسیار خوبی داشت.

وی ضمن قدردانی از همراهی رئیس دانشگاه بیرجند با معاونت فرهنگی دانشگاه، بیان کرد: هر درخواست و برنامه‌ای برای برگزاری در دانشگاه درخواست کردیم دست خالی برنگشتیم، به همین دلیل کارنامه حوزه فرهنگی در بخش‌های مختلف قابل ارائه است.

وی اظهار کرد: سمت و سوی معاونت فرهنگی به سمت کارآفزینی و اشتغال بوده است که در این زمینه استارت آپ‌های مختلفی در دانشگاه برگزار شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند ادامه داد: در حوزه کانون‌های فرهنگی و هنری برنامه‌های متعددی از شب‌های شب شعر تا اردوهای تفریحی و زیارتی و مراسم جشن و مناسبت‌های مذهبی، نمایشگاه کتاب، فعالیت‌های قرانی، جشنواره‌های متعدد مانند قرآن کریم که برای نخستین بار هشت نفر از دانشجویان موفق به کسب رتبه شدند، برگزار شد.

وی یادآور شد: همچنین برگزاری سمینارهایی در حوزه انجمن‌های علمی‌، اردوی راهیان پیشرفت، بزرگداشت روز ملی میراث مکتوب، روز آمار، حضور در اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی سراسری که دانشجویان در آن خوش درخشیدند و برگزاری جلسات نقد کتاب و فیلم که مورد استقبال خوب دانشجویان قرار گرفت، از دیگر برنامه‌ها بود.

فرزانه پور عنوان کرد: با اینکه تعداد تشکل‌های اسلامی دانشگاه کم است اما در یکسال گذشته نزدیک ۴۰ فعالیت در دانشگاه برگزار شد که حضور شخصیت‌های ملی در دانشگاه بیرجند و ایراد سخنرانی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و کرسی‌های آزاداندیشی از آن‌ جمله بود.

وی ادامه داد: همچنین در طول سال برنامه‌هایی از جمله تریبون‌های آزاد، جلسات پرسش و پاسخ، اردوهای راهیان نور، اردوی سفر معنوی اربعین، اردوهای تشکل‌های سیاسی و اجتماعی نیز با حضور فعال دانشجویان در دستور کار قرار دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خوبی پیش رو داریم، گفت: برنامه‌ها بر اساس نیازهای دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان طراحی شده و در طول سال برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم کتاب مجموعه آیین نامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه  بیرجند رونمایی شد و تعدادی از فعالان تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی نیز تجلیل شدند.

هفته فرهنگ دانشگاهی به پیشنهاد دانشگاه  بیرجند در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب شد و از ۱۸ تا ۲۵ آذر ماه در تقویم دانشگاهی به ثبت رسید.

پربیننده ترین ها