کدخبر: ۸۵۳۷۱
۱۷ خرداد ۱٤۰۳ ساعت ۱۵:۱۷
چاپ

افزایش نرخ باروری در شهرستان خوسف

بیرجندرسا-نرخ باروری شهرستان خوسف در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۴۵ صدم درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان خوسف از افزایش ۴۵ صدم درصدی شاخص باروری کل در مدت یکسال در این شهرستان خبرداد و گفت: این عدد از نظر آمار جمعیتی بسیار قابل توجه و باارزش است.

دکتر احمدی با بیان اینکه نرخ باروری کلی جمعیت شهرستان در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱، از ۲/۱۴ به ۲/۵۹ افزایش یافته، افزود: این امر نشاندهنده عبور از مرز جایگزینی است به عبارتی  شهرستان خوسف از رشد جمعیت صفر یا کاهشی گذر کرده و در حال افزایش جمعیت است.  

وی  با بیان اینکه  مسئله جمعیت از مهمترین مسائل کشور و استان بوده که نیاز به همکاری تمامی دستگاه‌ها و حتی مردم دارد، افزود: خوشبختانه در این مدت  ۱۸ درصد زایمان‌های سوم، چهارم و پنجم رشد داشته و تعداد تولد زنده نیز از ۳۴۴ نفر به ۳۹۷ نفر افزایش داشته است.  

وی درصد رشد طبیعی جمعیت را از ۰/۶۱ به ۰/۹۲ اعلام کرد و گفت: در این مدت تعداد سقط غیر عمد جنین ۵۱ مورد بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۲ درصد کاهش داشته و از ۱۴/۸ درصد به ۱۲/۹ درصد رسیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوسف  با بیان اینکه تعداد عمل سزارین در این مدت ۱۶۹ مورد بوده که حدود ۵ درصد کاهش دارد،   افزود: دراین مدت درصد سزارین از ۴۸/۱۱ به ۴۲/۵۶ کاهش داشته و تعداد زایمان‌های طبیعی هم ۲۲۸ مورد بوده است.  

پربیننده ترین ها