کدخبر: ۸۵٦۷۰
۱٤ تیر ۱٤۰۳ ساعت ۱٤:٤٦
چاپ

۸۰۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی اعزام می‌شوند

بیرجندرسا- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: محرم امسال ۸۰۰ مبلغ و گروه تبلیغی از خراسان رضوی، قم و استان‌های مجاور وارد استان شده و در خانه‌های عالم روستایی و شهری مستقر می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی روز پنجشنبه در همایش "خدمت، جهاد، مقاومت" که با حضور مسئولان تشکل‌های مذهبی و مداحان برگزار شد افزود: اکنون هزار و ۳۵۰ هیئت مذهبی در استان فعال است که ایام محرم مانند هر سال برنامه‌های متعددی بر عهده دارند.

وی بیان کرد: آنچه از مجموعه تبلیغات اسلامی بابت اعزام مبلغ درخواست شده را در شهرستان‌ها و مرکز استان پوشش داده‌ایم و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های ویژه هیئت‌های مذهبی استان به خصوص در ایام محرم جهاد تبیین است که باید در اولویت مراسم و سخنرانی‌ها قرار گیرد.

وی شعار محرم امسال را «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» عنوان کرد و گفت: بدون شک محرم امسال در سراسر عالم متفاوت خواهد بود و هیئت‌ها با موضوع مبارزه با یزید زمان و طاغوت عالم یعنی اسرائیل که غزه و فلسطین را مورد ظلم قرار داده است، فعالیت خواهند کرد.

حجت الاسلام سالاری مکی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری هیئات مذهبی را کانون جهاد تبیین می‌دانند تصریح کرد: با توجه به توصیه و تاکید معظم‌له هیئت‌ها باید در مسیر جهان اسلام کنش داشته و در به اهتزاز درآوردن پرچم و علم گفتمان مقاومت پیشرو باشند.

وی افزود: اکنون که مستکبران و یزیدیان زمان قشون‌کشی کرده‌اند، آزادگان عالم نیز در خیمه حسین‌اند چون روحیه ظلم ستیزی و مقاومت در بین همه مردم عالم وجود دارد و کانون این حوزه می‌تواند سیره سیدالشهدا باشد.

حجت‌ الاسلام سالاری مکی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح گفت: انتخابات یک جهاد سیاسی است و هیئت‌های مذهبی وظیفه دارند در بصیرت افزایی مردم بکوشند.

وی ادامه داد: در زمینه تشویق مردم به مشارکت در مرحله دوم انتخابات باید فعال باشیم و به دغدغه رهبر معظم انقلاب در این زمینه پاسخ بگوییم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم مشارکت صد درصدی هیئت‌های مذهبی در انتخابات پیش رو گفت: وقتی سردار شهید سلیمانی فرمود ایران حرم است، در این حرم شایسته نیست در هیئت ما مشارکت در انتخابات پایین باشد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: هیئت‌های مذهبی استان در مراسم تشییع شهدای خدمت و مهمانی کیلومتری غدیر سنگ تمام گذاشتند.

غلامرضا عباسی مقدم با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی ولایتمدار هستند، بیان کرد: امیدواریم هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی کسانی که در دور اول انتخابات شرکت نکردند را برای حضور در دور دوم تشویق کنند.

وی با اعلام اینکه هیئت‌های مذهبی بیرجند از شب هشتم محرم در سطح شهر حرکت خواهند داشت، اظهار کرد: در شب عاشورا هیئت‌ها در مسجد برنامه ویژه عزاداری دارند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی ذبح گوسفند را حتی الامکان در کشتارگاه انجام دهند افزود: تا جایی که مقدور است از ذبح گوسفند در خیابان و معابر خودداری شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند هم با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: هیات‌های عزاداری توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند.

سرهنگ احمدرضا کارگر افزود: ماموران انتظامی در کنار دسته‌های عزاداری، هیئت‌ها و تکایا همچنین محل‌های پر جمعیت عزاداری مستقر خواهند بود لذا انتظار داریم عوامل اجرایی هیئت‌ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: هنگام حرکت دسته‌های عزاداری علاوه بر رعایت مقررات ایمنی، در صورت مشاهده افراد مشکوک مراتب به نیروی انتظامی گزارش داده شود و به صورت خودسرانه هیئت‌ها یا اشخاص ورود نکنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند عنوان کرد: نظر به اینکه هدف از قیام عاشورا احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است مراسم باید به گونه‌ای برنامه ریزی و اجرا شود که زمینه حضور هنجارشکنان فراهم نشود.

پربیننده ترین ها

آخرین اخبار