کدخبر: ۸٤۷۸۱
۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳ ساعت ۲۱:۲۱
چاپ

اتمام آسفالت معابر منطقه مهرشهر بیرجند

بیرجندرسا-تاکنون 82 هزار متر مربع از معابر شهرهای مختلف استان آسفالت شده و معابر منطقه مهرشهر نیز بطور کامل آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی استانداری،اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار برگزار شد.

عباس زاده دراین جلسه با بیان اینکه باید از تمام ظرفیتها برای خدمت به مردم استفاده کرد، گفت: سال گذشته مبلغ 20 میلیارد و 800 میلیون ریال برای اجرای 10 طرح در شهرهای مختلف استان اختصاص یافته است .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار افزود: ما در شهرهای بیرجند و قاین در حال حاضر دارای سکونتگاههای غیررسمی هستیم و تاکنون در زمینه بهسازی معابر، ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی ، جایگاه خدمات اجتماعی، فرهنگ سرا، اجرای کانال جمع آ<ری آبهای سطحی، تکمیل فضاهای سبز و خدمات به مردم انجام شده که 94 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه سالهای گذشته قیر رایگان به شهرداریهای بیرجند و قاین اختصاص داده شده، افزود: تاکنون در مجموع 82 هزار متر مربع معابر عملیات آسفالت انجام شده بطوریکه در شهر بیرجند و منطقه مهرشهر تمام معابر آسفالت شده است. 

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری و مدیرکل راه و شهرسازی استان هم در این جلسه  گفت: در حال حاضر در 9 شهر خراسان جنوبی  با جمعیت 333 هزار و 511 نفر که شامل 33 درصد از جمعیت استان می شود محلات هدف مستقر هستند.

مودی با بیان اینکه مجموع مساحت هدف بازآفرینی  در استان 654 هکتار است، افزود: 79 طرح در محلات در دست اقدام است که تاکنون 65 طرح تحویل شده و تعداد 8 طرح در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی آن 94 درصد می باشد. 

همچنین دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری در این جلسه ضمن بیان گزارشی از وضعیت بازآفرینی شهری استان  و پروژه های بند تبصره 11 قانون بودجه 1402 ، سند ملی توانمند سازی و سکونتهای غیر رسمی نیز  ارائه و دراین خصوص بحث و تبادل نطر صورت گرفت.

پربیننده ترین ها