کدخبر: ۳٤٦۲۱
۱۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۳
چاپ

در کار گروه بانوان و خانواده شهرستان بیرجند عنوان شد:

سلامت بانوان یکی از راه های توسعه جامعه است

سلامت بانوان یکی از راه های توسعه جامعه است

بیرجندرسا-معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بیرجند بر لزوم توجه به سلامت بانوان برای توسعه جامعه تأکید کرد و گفت: زنان، نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و در پیروزی انقلاب اسلامی نیز توانسته اند نقشی اساسی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از آوای خراسان جنوبی, علی جزندری با بیان اینکه بانوان رکن اساسی خانواده ها هستند، تصریح کرد: باید در ارتباط با پیشرفت، به روزرسانی و سلامت بانوان توجه شود زیرا این امر در حرکت و توسعه جامعه مفید است.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روز به روز میزان مشارکت زنان در ارکان مختلف جامعه افزایش می یابد، افزود: این افزایش مشارکت باید با افزایش میزان دانش و توانایی بانوان همراه باشد.

جزندری با بیان اینکه نقش بانوان در تربیت فرزندان بسیار پررنگ است، اضافه کرد: اگر فرزندان جامعه خود را با علم و آگاهی تربیت کنیم بسیاری از مشکلات جامعه رفع می شود.
 
وی گفت: آموزش و پرورش باید کلاس ها و دوره های آموزشی را که برای خانواده ها برگزار می کند بیشتر به بحث کیفی سازی این برنامه ها توجه کرده و این برنامه ها تمام مراحل زندگی را در برگیرد.
 
جزندری با بیان اینکه درحال حاضربرنامه هایی که مربوط به سلامت بانوان می شود بیشتر برنامه های عمومی بوده و کلی گویی در آنها وجود دارد، افزود: صدا و سیما و رسانه ها می توانند با همکاری مشاوران بهداشتی و مرکز بهداشت برنامه هایی را برای سلامت بانوان برگزار و در این برنامه ها به جزئیات بپردازند.
 
وی از دهیاران خواست مشکلات بهداشتی روستاهای خود به ویژه مشکلات بهداشتی بانوان را بررسی و برای رفع این مشکلات با همکاری مرکز بهداشت دوره های آموزشی را برگزار کنند.

 برنامه های هفته سلامت بانوان با همکاری تمام دستگاه ها برگزار شود

کارشناس امور بانوان فرمانداری بیرجند نیز گفت: برنامه های عمومی مربوط به هفته سبا باید با همکاری تمام دستگاه ها در سطح شهرستان برگزار شود.
 مرضیه حسینی تصریح کرد: برنامه ریزی و تلاش در راستای توانمندسازی بانوان گامی مؤثر برای وجود کودکان سالم، اجتماعی متعالی و خانوادهای مستحکم است.
وی با بیان اینکه از 24 تا 30 مهرماه به عنوان هفته ملی سلامت بانوان ایرانی نامگذاری شده است، یادآور شد: برنامه های عمومی مربوط به هفته سبا باید با همکاری تمام دستگاه ها در سطح شهرستان برگزار شود.
 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.