کدخبر: ۳٤٦۳۹
۱۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۸
چاپ

طی هفته گذشته/

8 هزار تخلف رانندگی در جاده های خراسان جنوبی ثبت شد

8 هزار تخلف رانندگی در جاده های خراسان جنوبی ثبت شد

بیرجندرسا-فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: طی هفته گذشته هشت هزار و 287 فقره تخلف رانندگی در محورهای مواصلاتی استان ثبت و اعمال قانون شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازمهر,سرهنگ حسین رضایی صبح شنبه در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات تصادفات پرداخت و اظهار کرد: طی هفته گذشته 23 فقره تصادف در جاده های استان به وقوع پیوسته است.

وی بیان کرد: از مجموع تصادفات این هفته 12 فقره تصادف جرحی، چهار فقره تصادف فوتی و هفت فقره تصادف خسارتی بوده است.

سرهنگ رضایی افزود: تصادفات هفته گذشته جاده های استان 15 نفر را مجروح و شش نفر را به کام مرگ کشاند.

وی ادامه داد: 63 درصد تصادفات این مدت در جاده های اصلی، شش درصد در جاده های فرعی و 31 درصد در جاده های روستایی بوده است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه 38 درصد تصادفات به شکل واژگونی بوده است، تصریح کرد: موتورسیکلت ها 31 درصد و عابرین پیاده 19 درصد در تصادفات این مدت نقش داشته اند.

وی تخطی از سرعت مطمئنه با 44 درصد، عدم توجه به جلو با 31 درصد و انحراف به چپ را با 13 درصد مهمترین علل تصادفات این هفته برشمرد.

واژگونی تراکتور سه نفر را به کام مرگ کشاند

سرهنگ رضایی بیان کرد: سواری ها با 44 درصد، موتورسیکلت ها با 38 درصد و وانت و کامیونت با 13 درصد مهمترین وسایل نقلیه حادثه ساز در تصادفات بوده اند.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی مجموع تخلفات ثبت شده در هفته گذشته استان را هشت هزار و 287 فقره برشمرد و گفت: از این میزان تخلف سه هزار و 316 فقره حادثه ساز بوده است.

سرهنگ رضایی بیان کرد: طی هفته گذشته در جاده های استان 25 فقره خودرو و 44 فقره موتورسیکلت توقیف و 166 راننده متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئيس پليس راه خراسان جنوبي از کشته شدن سه نفر بر اثر واژگوني تراکتور در شهرستان قاين خبر داد و گفت: واژگوني تراکتور در روستاي شهرک هاشميه در هفته گذشته سبب فوت سه نفر شده است.

سرهنگ رضایی گفت : در این حادثه يک دستگاه تراکتور در سراشيبي زمين هاي کشاورزي مناطق صعب العبور اين محل واژگون شد که بر اثر اين حادثه سه سرنشين تراکتور فوت شده اند.

رضايي یادآور شد: کارشناس تصادف، علت واژگوني را بي احتياطي از جانب راننده تراکتور به علت عدم توانايي وسيله نقليه و تخطي از سرعت مطمئنه در سرازيري اعلام کردند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.