کدخبر: ۳٤٦۵۷
۱۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۱
چاپ

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خبر داد:

نظارت بهداشتی عید سعید قربان با 85 نیروی فنی دامپزشکی در خراسان جنوبی

نظارت بهداشتی عید سعید قربان با 85 نیروی فنی دامپزشکی در خراسان جنوبی

بیرجندرسا-مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از آمادگی 85 بازرس بهداشتی دامپزشکی برای نظارت بر ذبح دام‌های عید سعید قربان خبر داد و گفت: این بازرسان در قالب 59 گروه ثابت و سیار وظیفه نظارت بر ذبح دام ها را درعید سعید قربان به عهده دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا , محمدعلی رضایی با اشاره به فعالیت 30 اکیپ ثابت و 29 اکیپ سیار در روز عید سعید قربان گفت: در راستای حفظ سلامت مردم ، ارتقای بهداشت عمومی و پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و اکیپ های مذکور تجهیز شده است.

 وی با اشاره به  فعالیت 85 نفر نیروی فنی دامپزشکی شامل دامپزشک و بازرس بهداشتی گوشت بیان کرد:  8 نفر ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های سطح استان نیز حضور دارند .

وی افزود: جهت خدمت‌رسانی به شهروندان، خدمات رایگان نظیر نظارت‌های بهداشتی و شرعی قبل، حین و بعد از کشتار در کشتارگاه ها صورت می گیرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: :با هماهنگی که با شهرداری های سراسر استان صورت گرفته کلیه کشتارگاه های دام در روز عید از ساعت 7 صبح تا ساعت 14 آماده برای پذیرش دام های قربانی‌ مردم و ارایه خدمات بهداشتی خواهند بود.

وی در بیان توصیه­ های بهداشتی برای نگهداری گوشت قربانی گفت: گوشت قربانی قبل از مصرف 24 ساعت باید در یخچال نگهداری شود چراکه نگهداری گوشت تازه در یخچال خطرانتقال عوامل بیماری‌زا را به حداقل می رساند.

رضایی با تاکید بر انتقال دام های قربانی به کشتارگاه اظهار کرد: در صورتی که برخی از شهروندان اقدام به ذبح دام در منزل نمایند،اکیپ‌های سیار دامپزشکی آمادگی جهت خدمت‌رسانی در منازل خیران را دارند.

وی در پایان گفت: شماره تلفن‌های 4-32233821 ،2-32214361  و کد چهار رقمی 1512 در مرکز استان و در شهرستان‌ها شبکه دامپزشکی آماده پاسخگویی می‌باشند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.